torsdag 12 november 2009

Oväntat besök




Mamma gick ut med Alwin och jag tog med Wilmer ut jag med..
Plötsligt då vi står på gräset nedanför verandan, så rusar en kolsvart 'pitbull' rätt mot oss!
Om den var helrasig vet jag inte, men nått 'pitbull' utseende var det, med vikta öron.
'American Staffordshire' kanske... vet inte, men typ som bilden, fast svart då.



Foto exemplet taget från nätet



Wilmer går ihop med Alla raser och kön, så jag kunde slappna av.
Mamma visste ju inte och Alwin skällde massor.
Jag såg att pitbullen var en okastrerad hane.
Men han var med Wilmer mer lekfull än hotfull så jag såg ingen rädsla i att han var där.
Vi undrade vem ägaren var och varför hunden kommit springande ensam ifrån 'stora' vägen.
Mammas granne kom ut på sin veranda och samtidigt pratade i telefon.
Hon visste vem ägaren var och försökte meddela någon att hunden sprungit till oss.
Den person i luren, skulle meddela ägaren.

Jag tänkte att om jag får in pitbullen så skulle jag kunna koppla honom
och så kan ägaren komma och hämta honom.
Nu var hunden vid vägen och rörde sig hyfsat fritt..
Markerade på stolpar och ut i gatan ibland. Jag försökte locka på honom,
med Wilmer i min näve så gick vi lite mot honom.

Han struntade i oss och sprang vidare bara.
Nu sprang uppåt gatan, åt det håll han kom ifrån.
Längre och längre ner på gatan. Bilar kom ju på gatan han sprang på..
Det är en gata där bilar brukar köra ganska snabbt faktiskt,
men dom såg den galopperade hunden och körde försiktigt.

Jag meddelade grannen på avstånd, att han rusar uppåt affären nu.
Hon trodde att han då kanske springer hemåt. Han bor tydligen där nånstans.
Grannen ringde nån igen och meddelade att han sprungit mot affären.

Så nu är vi alla inne igen. Jag tror dom får tag i sin hund faktiskt.
Dregla gjorde han enormt också. Fick lite torka av Wilmer här inne.
Denne kolsvarta pitbull, var alldeles vit och skummig runt munnen....
Blä! Tur att inte min ras dreglar!

.

Inga kommentarer: