onsdag 11 november 2009

Inrednings Drömmar


Afrikansk urna

 
 



Skinn soffa (Svenska Hem)




- Inspirations Dag -
 
Rottinglådor att förvara i, sideboard, klädskåp/linneskåp...
Gröna växter med rejäla krukor i mörk keramik eller trä kanske, 
tjockt material på gardintyg och rejäla lampor med tex rejäl rottingfot i mörk rotting...
Min stil är ju afrikans-indisk och jag kör med natur färger, samt rött och lila.

Känner mig otroligt inspirerad av inredning och ser mig runt på nätet idag!
Riktigt kliar i fingrarna på att få komma igång i nya hemmet!
Vill dela med mig att lite som jag hittat, för att visa er lite hur min stil är.



Afrikansk "pall"


Fotona är alltså inte mina egna, utan tagna på nätet för att visa min stil.
På "pallen" ovan, skulle jag vilja ha en mörkbrun kruka, med grön växt i.
 
Väggarna kommer ju vara i en cappuccino nyans som sagt..
Samma i hela lägenheten är ett måste!
Jag kommer betsa om lite möbler hemma också, för att det ska bli mörkbrunt
och se lite handgjort ut, för det älskar jag och är ett måste i utseende på min stil.

Det är ju kostsamt att få det man vill ha, men att kolla på tradera,
blocket och andra nätsidor efter begagnade möbler och inredning,
det gör man ju och ser sen till att sandpappra och måla om dom själv.

Kolla in detta skåpet nedan tex:




Detta skåp är ju köpt på loppis, eller liknande.. nätet kanske.
Ägaren till detta skåp har målat om det hemma, vilket jag alltid gör också.
Hennes resultat blev så här:
 


 
Skillnad på skåp va??

Ja så ser ni något snyggt på nätet, var inte rädda för att köpa det och fixa lite.
Jag har betsat de flesta möbler hemma.. först sandpapprat då..
För jag vill ha utseendet av att det är mer handgjort och indiskt eller afrikanskt.
Så jag tar ju en bets i mörk bruk och sen en disksvamp istället för pensel.

Jag får fortsätta en annan dag, men ville ändå skriva av mig lite,
för mina inrednings drömmar är så det kliar i mig!
Vill sätta igång nu och jag vill flytta nuuuuuu!!!!!!!!!!
Ivrig att komma i gång! Kommer fixa i nya hemmet så snart jag kan!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

riktigt fina saker ja, skåpet blev jättefint ,vad färg kan göra :)
kraaam