onsdag 25 november 2009

More cleaning on schedule




Idag städar jag igen!
Har putsat fönster och rengjort noga inne i ugnen...
Har tvättdag också. Helt slut nu!
Får nog ta dusch taket + väggarna inne på toa, imorn typ.
Behöver ha lite mer energi för att orka stå och skrubba mer idag..




Har två fönster i kök och sen två i vardagsrum.
Kan dessvärre inte ta det ena till vardagsrummet, för det står skräp framför!
Det är det enda fönster det står skräp framför, som tillhör min lägenhet,
resten kunde jag putsa, men det är precis fram till mitt andra fönster som säckarna står.
Dom har plockar löv och haft sig, men som alltid är det segt att bli av med allt sen....
Nåja... skulle någon klaga så klagar jag bara tillbaka på dessa jäkla säckar som står länge!






Titta så det glänser nu!!!



Tog precis avloppen inne på toa..
Det vill säga handfat och duschbrunnen!
Förstora fotot på taket, så ser ni de gula fläckarna i duschen..
Ventilen är bra säger värden, men trots att toa dörr än öppen + alla fönster som drar jättebra,
så torkar det långsamt inne på toa då man duschat och detta är resultatet!
Det blöta som inte torkar, blir till gula fläckar och i längden leder det till mögel.
Så detta får jag väl ta imorn eller nått, beroende på vad jag hinner per dag.

Nu fick jag nöja mig mer brunnen och handfatet!
Det ska ju göras rent, allt sånt vid flytt och då får man skruva isär vid handfaten,
ta bort allt hår och vad det nu är och se till att det ser fint ut.
Brunnen får man lyfta upp den lilla hinken och göra rent där också på hår osv.





Skönt att den biten av städning är klar!!





Vi avslutar inlägget med detta:

Det var en björn, ett lejon och en gris...
Björnen sa: - "Om jag morrar, så skakar alla av rädsla!" 
Lejonet sa: - "Om jag morrar, så flyr alla av skräck!" 
Då sa grisen: - "Det är väl inget! 
Om jag nyser, så går hela världen och vaccinerar sig...!"

2 kommentarer:

Tiggir sa...

vad duktig du e gumman..
När du e klar så kan du komma hem till mig & städa=)

Hemmet Är Min Borg sa...

oooj se där ja,här händer de saker ,gött när det är gjort
kraaaam