tisdag 24 november 2009

Arg!!

Jag går runt här och städar och har det trevligt!
Wilmer har väl gjort några få skall, men varken mkt eller högljudda...
Omkring 20.30 - 21... nån tid så bonkade det på väggen 
under tiden Wilmer precis gjorde nått litet skall....
Visste inte om dom spikade eller bonkade för hunden, eftersom han ju inte störde så hemskt mkt.
Så jag blev lite osäker... Men vid 21.30 så ringer mobilen!
Jag kunde inte svara för jag hade "händerna fulla", men såg att det var min värd
och han talade även in på telesvar som jag inte kan lyssna av förrän jag fyllt på mobilen.


Han skrev ett sms också, strax efter... Ifall jag inte skulle fyllt på tänkte han.
Där stod det: "Du måste få tyst på hunden omg. /Niklas"
Jag svarade honom så här: "Jag flyttstädar och nått skall hände.. Men det är extremt lyhört i källarn. 
Han är redan tyst så finns inget att få tyst på. Mvh Josefina"

När jag väl satt mig ner, för en stund sen.. Så skrev jag till värden igen:
"Om det är vägg grannarna som klagat denna gång, så förstår jag.
Jag har hört dom ha sex om nätterna hela helgen och hunden skällde inte ens högt nu.
Men vi vägg grannar har mer lyhört än hon över mig.
Men som sagt. Han skällde knappt och har varit tyst redan då du ringde /josefina"
 Då svarade han bara: "Ok. Trevlig kväll"
 
 
 



 
Nått skall måste väl för f-n få hända??
Han står ju för f-n inte och rå skäller tex!
Tänk om jag hade ett barn som vaknar och gråter??
Precis samma sak ju!
 
Jag flyttar om en vecka, herregud!! Håll ut!!
Fan bygg inte om lokaler i en källare om det inte är tänkt att isolerar extra mkt!!
Ett BRA råd till er alla där ute!!

Förresten.... Är det inte efter 22 det ska vara tystare?
Eller är det okej att banka för nått skall, vid 21 tiden... *kliar miig i huvet*
 



3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

kl 22 ska de va tyst är regeln, men dem vet ju att du flyttar ,så varför gapa, de kunde väl din värd säga till den som klagat då ,knepig den tycker ja, ja du ska ju iväg nu,så gött de
kraaam

Josefina sa...

Ja...
Åh det bankades i väggen typ strax innan kl 21.
Värden ringde vid 21.30

carro sa...

Shit vilken tur att inte jag har såna grannar skulle bli galen.Så fega också kunde dom inte ringt på din dörr först?Har aldrig fått klagomål över att min hund skäller.Vilket jag vet att hon gör när jag kommer hem sena kvällar/nätter men ingen som klagar fast jag e ensam i huset att hund.