söndag 8 november 2009

God natt






Nu har Alwin varit i min säng och nattat mig precis.
Han ligger ju i mammas säng på natten, men så mysigt att åtminstone
säga god natt med lite små mys innan vi sover på varsitt håll.

Idag har Alwin vågat mer. Vi satt i soffan tidigare idag och Alwin ville ner.
Han brukar gnälla och lite skälla också, över att han inte kommer ner.
Frustrerad blir han lixom.
Nu gick han lite mellan oss i soffan och sen rätt som det var så hoppade han!
Helt utan hjälp och utan gnäll innan.
Samma sak har han sen gjort fler ggr idag.
Utan gnäll och sånt, utan bara lite grann gått fram och tillbaka och sen hoppat ner från soffan.
Ett stort steg för en så liten kille ju!
Men nu gör han detta utan problem.

Det såg vi nu också då han var i sängen.. Att han tittar neråt mkt.
Så dröjer säkert inte så länge till, förrän han tar modet att hoppa ner från sängen heller.
Så jag är inte alls förvånad om han en natt kommer in hit och piper nedanför min säng.
Så gjorde han ju då han var ännu mindre.
Stod nedanför min säng och lät. Han ville komma upp.
Nu vågar han så mkt mer och allt på en dag. Igår var det ju annat.




Alwin - 8 veckor


Jag tycker allt om den lilla skiten! Hihi
Han blev 13 veckor gammal i torsdags.
Det var precis så gammal som Wilmer var då jag fick hem honom.
Alwin här ju växt massor redan så nu är han nästan lika 'stor' 
som jag minns att Wilmer var i just denna åldern.

Valptid är bra underbar tid!
En hunds tonårs tid är inte lika lockande men bara att bita ihop.
Man får även passa på att njuta av valptiden som ju går förbi alldeles för fort!

.

Inga kommentarer: