måndag 9 november 2009

Frustrerad & Precis SLUT!

 .
FÖÖÖÖÖÖRRRRR FAAAAAAAAANNNNNN!!!!!!
 
Har precis fått jaga Wilmer i nog 20-30 min!!
Mamma var ute med Alwin och jag hade precis fått bästa jobbet på
Facebook's "Farm Town" som jag länge väntat på...
Mamma skulle precis komma in igen, då Wilmer väntar in dom vid dörren.
Samtidigt så ser han en granne bakom mamma..
Gubben som promenerar med sin rullator ibland.
Så Wilmer smiter igenom och ut... jagar gubben och skäller!
Springer runt gubben och det är ju bara avbryta mitt arbete och rusa ut!

Gubben står still ibland och han han rullatorn som "sköld".
Varje håll Wilmer kommer till, så flytta gubben sin rullator ditåt.
Men sen fortsätter ju gubben att gå och det triggar Wilmer mer,
så Wilmer ser det som ett "byte" eller vad man ska säga.
Gubben är dessvärre också på väg mot vägen och där kör folk väldigt snabbt!!

Dom kommer sen till vägen och så klart så springer Wilmer i vägen
och varken ser eller hör, för det gör ju inte alltför upptriggade hundar.
Man ska ju då stå still helt och invänta att hunden lugnar ner sig.
Bilar kom det också hela tiden! Wilmer var mkt när att bli överkörd dessutom!

Fan säger jag bara!!!
Blir så förbannad och arg!!! Jag har springit runt som en jävla idiot!!!
Känns nu som jag haft världens träningspass!
Kallt är det ute också!
 
Jag försökte kasta en boll på Wilmer!
För att "korrigera på avstånd".. det lugnar faktiskt, 
men hur jäkla lätt är det att träffa en hund som kutar?!?!?!?!
Jag försökte springa åt andra hållet, ja jag försökte ALLT!!!
 
Dom som har Lassie, den där söta collie hunden...
Hon kom ut och försökte hjälpa till.
Hon även ringde sin pappa, så han kunde komma med Lassie.
Wilmer lugnade ner sig en aning, men inte helt.
Fick använda deras trädgård för att försöka locka in Wilmer dit.
Dessvärre så är Wilmer mkt smart!
Nya bilar och nya människor hann ju dyka upp,
även efter att han slutat jaga gubben med rullator!
Lassie hjälpte ju till att få Wilmer att sluta jaga gubben faktiskt!

Precis slut är jag! Fick bada tassar nu med för att Wilmer blev sketig ute!
Är så förbannad över hur allas j-vla hundar är så bra jämt
och så har jag en problem hund som alla ser som "hopplös"!
Är så jag vill göra mig av med Wilmer emellanåt! Kan jag känna faktiskt....
Kommer ju inte göra det precis..
Men han är ju mer problem än älskad kan jag känna att många tycker!


2 kommentarer:

åsa sa...

oj inte kul. hoppas jag får träffa den lilla busen snart. kram åsa

Lina sa...

Nej vad tråkigt!
Vet inte hur jag ska "trösta" dig. Tur att han klarade sig i alla fall.
Kramar