söndag 18 oktober 2009

Tredje gången gillt??

.

Nu har jag fått vara ute med Wilmer IGEN!!!
Han gav sig aldrig, så efter att försökt att få han tyst i nu två timmar,
så var det ju bara att gå upp på nytt och göra ett nytt baj-försök ute!

Han har ju vart dålig i magen sen han kom hem till Norrköping.
Katten hade ju bajat löst och då det fanns massvis med 
rester kvar i baken och katten har suttit överallt här, 
så fanns det ju avföring överallt att städa, då jag kom hem sent i torsdags.
Wilmer gick och slickade i sig av den avföring han fann i små högar på golvet...
Nu är han dålig efter detta!!
Katten mår bra, men nu är Wilmer dålig sen han åt Olivers lösa avföring...


Jag har så extremt svårt att somna om också.
Försökte få tyst på Wilmer som buffrade i sovrummet och vägrade ge sig.
Han kunde lägga sig ner och då var han tyst i 10 minuter kanske,
men sen började han buffra och ha sig igen!
Om jag då var nära att somna om, så hindrade han det om och om igen!
Om jag inte korrigerar så höjer han ju ljuden, från försiktigt buffrande, till att skälla!









Arg, TRÖTT och irriterad som jag är, för att inte fått sova denna natt,
så fick jag ta med mig hundarna ut igen och göra nytt baj-försök på Wilmer.
Kan inte lämna Candi ensam här inne, ifall hon ylar så här dags. Hon är ju inte ensamtränad här.
Hur som.... Denna gången gick det bra!!! Tack och loooooov!!!
Nu "sprutade" det lite lös avföring äntligen!!! (sorry till er känsliga läsare)
Inte för att jag är glad så... utan just att jag vet att han sen kan slappna av då detta är gjort!

Ser ut som jag får ta i lite inolaxol i hans mat när vi gått upp sen.
Det gör magen stabil. 
När han bajade vid 1 då jag fick gå ut, så var det lite fastare, men ändå löst.



Hur som helst...
Nu verkar han vara okej för att sova ser jag. Tack för det!
Nu har jag vart ute vid 1, vid 4 och nu vid 7, så inget mer nu tack!



1 kommentar:

Lilliss sa...

men fy vad jobbigt! hoppas du får sova inatt!

kram kalas