söndag 25 oktober 2009

JAG VILL FLYTTA!!!!

.




Men då! Vad sur jag blir!
Har satt upp en lapp på min dörr! Om ni klickar på fotot så förstoras det..
Vet inte hur läsbart det är men jag får se på inlägget imorn.. Skriver via mobilen nu nämligen!


Jo för som det står på lappen så har en granne snett över haft fest ikväll.
Rätt som det var för typ en timma sen kanske så tystnade det.
Jag antar att det klagats av grannen över mig i vanlig ordning, suck!

Det började hojtas och låta i korridoren här nere och Wilmer reagerade.
Det var mer liv än vanligt och han är tonårings hund så....
Ja han gjorde några skall, men jag fick tyst på han rätt fort.
Sen levde det utanför igen och Wilmer hann att låta lite till så klart.
Klockan var halv tolv och det är ju lördag kväll trots allt!
Jag fick åter igen tyst på Wilmer rätt så fort.
Ungdomarna försvann i samband med Wilmers sista reaktion..
Rätt som det är så är det är, precis när jag fått tyst på Wilmer så kommer nån in
genom källardörren och genast kommer en hård och arg smäll på min dörr!
Nån bankar helt enkelt och sen hör jag hur personen direkt går upp till sig igen i trapphuset....
Det är ju hon över mig! Hörde henne även gå här uppe direkt efter.



Ni som följt min blogg, vet att hon klagar på allt.
Jag har hållt trevlig och god min hela vägen och för kanske två månader
sen så träffade jag henne för första gången i tvättstugan.
Hon var otroligt otrevlig!
Läs alla tidigare händelser samlat under arkiv/kategori titeln "Grannen"
Direktlänk Här!



Men nu när hon denna gång kommer mer och hysteriskt bankar på min dörr
för att Wilmer reagerade NÅTT på stökiga tonårs grannar som festa i korridoren..
Fast att ja fick tyst på han! 
Alltså jag bli så arg nu för jag har varit så trevlig länge nu att jag måste få ut mina irritationer!
Hon har ju inga alls problem med det på varför ska jag tiga och ta allt jämt!

Skrev denna lapp till henne.. Blir så arg! Hoppas ni kan läsa..
Lampan i korridoren funkar inte. Inte gjort på hela dagen så tar väl därför ungdomarna
var extra högljudda kan jag tro. Alkohol och kolsvart korridor!


Hur som...
Tog fotot med blixt i mörker med mobil.. Blev bra bild ändå!







Alltså det är så störande!
Hade varit tyst i månader som nyinflyttad.. Sen fick jag Linda över.
Vi spelade wii och umgicks bara. Då ringer värden och säger att han hört att jag har fest!
Vi var två vuxna personer en fredag eller om det var lördag kväll vid strax över kl 22..
Så inte ens DET fick jag göra utan att det klagas!



Btw...
Tror hon pratar i telefon över mig nu.. Låter så. Surtant!
Ni tror mig nog inte, men hon är inte mer än i 40-års åldern! Låter äldre, eller hur?!


.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

den lappen ska du lägga i hennes brevlåda
du får bli hårdare mot henne , en sån lessam o tråkig människa ,
och ringer värden o för jössenamn säg att de var ungar som levde fan i trappen
kraam

Lilliss sa...

men gud vilken människa!
håller med: lägg den i hennes brevlåda och ring din hyresvärd och berätta att det var ungdomar som levde rövare, du ska inte behöva ta skit för det.

kramizar

Emme sa...

Det kallar jag spela med stil! Yes, lägg den i brevlådan, hur outstanding är inte hon. Du!! Vad skulle du ha gjort om du hade tre barn, bodde på 6:e våning (så brevlådorna är vid entrén). En granne; som du och familjen inte kommer överrens med kommer fram till dig och skäller ut dig för att hon har hittat ett TUGGUMMI på sin brevlåda?! (Hon visar tuggummit för dig genom att kleta runt med det i handen!!)
Det hände min mamma, jag vill att hon ska gå/ringa till hyresvärden... men hon "nej". Ingen av oss har gjort det, och ändå får vi skit för det hon tror vi har gjort -.-