lördag 24 oktober 2009

Thought - Size like a universe @ the moment

.
 
 
 
 
Jag sitter så pass mkt uppe i tankar idag, att jag hann att missa att det ju är Körslaget nu!
Har ju redan missat typ en timma redan, så swappa precis över till 4an.



Tittade ju på lägenhet i city idag!
En 1,5 r.o.k, centralt, med badkar, bra hyra, bra med att få tvätt tider...
Det Går att ha tvättmaskin om jag vill, det Får plats med bänkdiskmaskin...
Fler i kåken har hund, det är ingen insyn och det är ett tele2-hus med Bra utbud!
Ja det finns inte många negativa grejer..
Det bör målas om så snart som går dock, men det är ju lätt fixat!
 
 
Ett negativt är ju att lägenheten har alla fönster åt öster.
Så ingen direkt sol mer än kanske morgon, men det såg rätt ljust ut ändå.
Sen är ju utsikten trist då.. Man ser bara en trafikerad gata med betong och sånt.
Men herregud, det kan jag leva med som jag ser det.
Ska ju inte bo här tills jag dör heller ju. Ser bra möjligheter med lägenheten faktiskt.



Nä men måla om bör ske så fort som går! Jag vill ha cappuccino färg i HELA lägenheten!
Jag gillar inte att man har en färg i det rummet, ett i det, sen en annan i hall och en annan i kök....
Nä jag vill att det är samma i hela lägenheten, för det gör en mer stilfullt intryck!
Någon typ av nyans som är på bilden nedan, är vad jag menar med cappuccino:


 




 
 
 Jag har ju afrikansk och indisk stil. Men mest afrikansk kanske.
En blandning av dom kan man säga, så cappuccino är en fin naturfärg på vägg.
Mamma har haft det också förut! Riktigt läckert!
Sovrum, vardagsrum, kök och hall ska vara samma som sagt! Viktigt!

I badrummet är det ett blankt kakel i blått. 
Inte super mörk, men ändå nån mörk blå med lite grönt i. Inte snyggt enligt mig..
Jag ska titta på bra målarfärger och även besöka målarbutiker, där kunniga kan guida.
Tänkte måla kaklet med en ljusgrå målarfärg!
Hade ljusgrå då vi målade om mitt förra badrum på Norra Promenaden.
Så tänkte nu ha någon liknande ljusgrå igen, men vill måla på snyggast sätt!




Ritningen ser ut så här föresten:









Men ta bort hatthyllan, samt garderoben som är ritat i hallen. 
Det var stor öppen hall bara!
Ja lägenheten var snyggare än ritningen visar, tycker jag.

Det var också .3 meter till tak. ungefär, för att nämna!
I min lägenhet innan denna, så hade jag 3 meter. Det var en sekelskifts lägenhet.
Min nuvarande är en etage lägenhet och går man ner 
för trappan på 3 steg, så är det 3 meter i tak.












Hur som helst.......
Nu har jag tankar och funderingar i fulla grader!!
Jag fixar med flytt hjälp, bil med drag, att mamma ska komma, vem kan bära tyngre möbler??
Vem passar Bäst som hundvakt åt Wilmer och mammas lilla Alwin??
Ja det är många tankar och önskemål nu!
Men först så måste jag ju tacka Ja på måndag!
Jag är först på lägenheten och den som först vill ha den och blir godkänd, får den!









Inflytt är 1 december och skrivs kontrakt i veckan nu, så ska jag säga upp Denna lgh...
Adressändra, spara till flytt kostnader... fixa så jag har målarfärg.... osv osv.
Ja det känns som att allt löser sig, som jag nu känner!
En lättnad över att komma ifrån denna bostad och börja om igen!
En ny möjlighet för Wilmer också att få bättre grannar som inte stör sig på Allt
och så jag kan börja ensamhets träna honom!
Men även att Oliver ska få fönster igen, för det går inte se ut för han i denna lgh.









Bortsett från djuren, så är det billigare i hyra, bättre läge i stan,
bättre utbud av tv och internet, bättre tvätt tider, bättre förvaring,
jag får äntligen plats med bänkdiskmaskin igen, jag kan bada badkar igen....
Ja det är sååå mkt som känns mer lättat nu faktiskt!

Men först ska jag tacka ja som sagt!
Sen skriva kontrakt också, innan jag säger allt för mkt.
Men jag ska visst vara först på den hur som, så ser ljust ut!




Foto är slumpvis taget från nätet






BTW!
I natt ska vi dra tillbaka klockorna en timma förresten!
 

 
 
 
Ps. Hmm... någon granne har världens fest hör jag. 
Nån som bor snett över. Jösses!
Den borde väl bo vägg i vägg med surtanten över mig, hahaha!!
Hoppas hon klagar på dom också! Som med allt annat!


2 kommentarer:

Lilliss sa...

du måste ringa på lägenheten och så
håller tummarna på att du får den!

Hemmet Är Min Borg sa...

ja ring på måndag så fort dem öppnar , så ska de nog gå bra
kram