måndag 24 augusti 2009

Lördagen

.

Maria ville som sagt var med oss ut på Lördagen.
Så vi pratade om När vi skulle träffas hos Nettan.

Nettan kom med förslaget om att äta ihop igen
och det gick så klart bra för oss andra också. .Taccos. blev det!
Maria kom hem till mig på dagen. Vi tog en kaffe, pratade
och sen hoppade jag in i duschen lite.
Vi skulle därefter handla lite inför kvällens taccos
och då vi hade gjort det så begav vi oss till Nettan.

Jussi stod utanför och väntade på oss då vi var framme.
Så vi gick upp och efter en stund så börjades det hacka och fixa inför maten.
Mattias som jobbade ännu skulle komma hem lagom till maten tänkte vi.
Så det var därför vi först väntade lite med att sätta igång.





Det var inte alls fel med lite taccos! Vi hade både mjuka och hårda skal!



När vi kände oss klara nog, så gav vi oss fram på stan.
Det enda bandet jag ville se var Roxanne som började 23-00.
Först hamnade vi på gamla torget och där spelade nått Reggae band.
Vita killar som körde Reggae musik alltså.
Vi stod där och diggade lite, fick upp "värmen" och kvällens känsla.
Man blir ju lite på humör så där helt enkelt.

Sen valde vi att gå lite längs marknaden.
Sen hamnade vi vid tivolit på Tyska torget, finns ju två st i stan så...
Jag och Nettan ville åka "Joyride", så de andra väntade på oss.
Maria försökte ta kort med sin digital kamera, men det är inte lätt på en karusell i fart!









Lördagen var ju sista dagen för årets Augustifest
och sista dagen för fyrverkerierna.
Vi gick och ställde oss på Saltängsbron precis efter karusellen.
Vi förberedde med en till cider och tog fram kameror.











Strax därefter så körde Göteborg iväg sina raketer.
De har varit vinnare i flera år nu och även årets bästa igen tror jag.
Även om dom nu inte var fullt så lika bra som andra åren...






Klippet är filmat både som liggande och stående




När det smällt klart så hade killarna redan gått hemåt.
Så nu vart det vi 3 tjejer som var kvar på stan.








Vi gick ner längs med marknaden och tog oss mot Gamla Torget igen.
Vi var i lagom tid till att Roxanne skulle uppträda,
så vi tog oss en plats vid öltältet där.
Nettan köpte sig en cider i baren, och jag en öl.
Maria fick dessvärre ett förhinder och fick rusa iväg,
men jag och Nettan fortsatte kvällen som tänkt.









Jag ställde mig upp och dansa lite då Roxanne klev upp.
Tycker dom är helt okej faktiskt.
Inga favoriter, men ändå rätt så okej att höra på ute så där.
Sen är jag ju sån då jag festar att jag blir mer på humör om jag dansar.




Roxanne



Vid tolv tiden så skulle ju marknaden snart stänga och vi gick vidare.
Just för att passa på och se om man såg nått skoj.
Blev att Nettan köpte sig lite mat på ett stånd.
Sen satte vi oss och pratade massor i Hörsalsparken.

Vi kände även att vi inte ville att kvällen tar slut...
Så vi funderade på vart man skulle kunna gå in och fortsätta festa lite.
Är ju trots allt sista kvällen också kände vi...
Det blev till slut .Palace. som vi tänkte försöka oss på.
Är ju roligare där då alla våningar är öppna som sagt.
Det är ju Norrköpings populäraste ställe med flera våningar och fler dansgolv.
Många barer och även en liten inglasad balkong eller vad man ska kalla det.
Vi betalade inget inträde, utan det var bara att gå in från uteserveringen!









Så resten av kvällen spenderas alltså på .Pallas, .som vi i Norrköping kallar det!
När dom sen stänger, så drar vi hemåt efter att jag bjudit Nettan på en korv.
Vi väljer att prata lite extra på hennes balkong.
Så blev rätt så sent vill jag lova!

Jag var ju hemma vid 6 på denna söndag morgon!
Sen kl 18 hade vi ju mötet om campingen som sagt....
Så nu har jag, trots denna sega dag, sovit länge,
haft möte och fått tillbaka min lilla vovvs!



Tack för en great night!!! Jag är nöjd med kvällen .OCH .helgen!
Tack ännu en gång till Linda och Johan, som passat Wilmer!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

du har haft en kanon helg ser jag, vad roligt,
kraaaam