tisdag 25 augusti 2009

Was having a bad day....

.

Seg veckostart
Igår hade jag en dag där jag bara "stängde in mig" mer eller mindre..
Fick "det roliga" och som de flesta tjejer vet så blir man lite konstig.
Jag var trött, uttråkad, men samtidigt väldigt orkeslös.

Orkade inte heller gå till affären och när jag väl gjorde det,
så hade jag inte tillräckligt pengar i cash.
Allt sitter ju på mitt ica konto och här finns bara Tempo i området.
Jag räknade noga att det skulle räcka till kaffe, en mjölk och vitlöksbröd.
I kassan säger människan 72.50 och jag bara "va?"....
Så jag fick ta bort vitlöksbrödet och helt plötsligt blev det 42.50.
Så brödet skulle kosta 30? Stod ju 16!
Äh! Orkade inte bry mig så what ever då.
Så störande för jag har ju pengar, men bara det att jag satt in på ica.
Hade ingen ork att ta mig dit dock....
Kände även att jag behövde duscha, men orkade inte alls.
Så ville inte vara vid folk heller... kände mig seg, äcklig och off...





Jag svarade ingen på dator eller mobil heller, var så off på nått sätt.
Usch, ville bara att det skulle bli en ny dag!
Kände mig nått liknande som katten på bilden...



Övade lite grann ensamhet med Wilmer...
Övade även lite ute vid nått tillfälle.
Där vi här i trygga gatorna nära hemmet, ska uppleva det "otäcka".
Fått gå tillbaka lite till valpträning med honom.
Så han har en trygghet på sin hemmaplan och
i den tryggheten upplever det otäcka sen.
Så bara på trottoaren här ute i princip. Bara runt om huset övade vi.
Vi gick några steg, kom nått läskigt så stannade jag och vänta in honom..
Ville han göra utfall så stannade vi och jag visa att "Jag sköter detta!"
Han har ju fått en vakthund inom sig som jag vill ta bort.
Han skäller, gör utfall och det är ibland av osäkerhet och andra gånger
för att vakta, så jag försöker träna på dessa båda anledningar.
Träningen gick bra faktiskt, kändes bra!

Jag röjde även lite hemma igår..
Plockade undan saker som jag låtit ligga framme under helgen.
Sökte även .lägenhet. för fullt igår! Fann NÅN, men finns Inte alls mkt.
Ringde inte på nån igår dock, för det var en "bad day" som sagt.





Idag känner jag mig lite små förkyld.
Vi gick ju ute i det enorma non-stop regnet i fredags.
Vi vart mkt blöta och kalla överallt...
Jag har som tur var, lite nässpray hemma, så använder nu redan,
innan förkylningen släpper lös och blir värre.





Nu ser jag på Cesar.... ett tag sen sist.
Har lärt mig såå mkt genom åren av Cesar.
Alla ser bara hans metoder och sånt, men jag tittar på så mkt mer.
Jag lär av Hur hunden sitter, ligger och låter.
Kroppsspråket och vad det betyder i olika lägen av skall.
Om en hund är aggressiv eller vaktande tex, skillnaden på de två.
Jag lär mig om hunden i sig och inte bara metoder alltså.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja du,vissa dagar är bara sånna,man orkar inget , det är som tuggummi i händerna, men du gjorde ändå lite för Wilmer ändå ju,
Kraaaam