måndag 24 augusti 2009

Fredagen

.

När jag promenerade till Nettan så började det regna på vägen.
Fick ta lite skydd under en butiks-markis....
Hade packningen på cykeln för det var så tungt,
sen hade jag hunden i vanligt koppel och promenerade.






Nettan undrade om jag vill äta med henne och Mattias innan stan.
Linda skulle hämta Wilmer på fredag också,
så istället för att jag kommer efter Linda hämtat honom,
så kunde jag be Linda hämta Wilmer hos Nettan istället.
Så jag tog med mig kläder, alkohol, hund osv och begav mig.
Det blev kyckling filé med ris och sås. Inte fel!

Efter Linda slutat jobbet så kom hon som sagt.
Det var strax efter klockan 19 på fredagen.
Hon stannade på kaffe, tog lite tips om att sitta hundvakt åt Wilmer
och sen vart jag plötsligt hundledig!

Jag och Nettan plattade håret, la på något smink,
Mattias bytte om också, så sen var vi klara att gå.
Kl 20-21 skulle Liverpool uppträda på Gamla Torget...
Vi skulle inte hinna så mkt, men vi skyndade dig trots allt
och dom stod uppe då vi var framme på torget.




Liverpool



Nedan ser ni Norrköpings bandet Liverpool.
Dom sjunger .The Beatles. -låtar och flera ggr som jag sett dom,
så är dom alltid ändå lika bra varje gång!
Nu kom vi dock bara till slutet av deras uppträdande.
Så de allra bästa låtarna missade vi ju totalt...
Var ändå rätt kul på slutet som ni nog ser i klippen nedan:












Det regnade ännu.....
Men efter Liverpool spelat klart så gick vi först och tog ut pengar,
sen så gick vi marknaden, i regnet! Joo, vi vart blöta!
Endel av stånden hade så mkt vatten påi sina marknads tak,
att de fick med en pinne putta underifrån, så att allt regn vatten skulle tömmas,
men någon gubbe brydde sig inte att kolla om det kom folk,
så vi alla 3 fick om världens dusch då vi hamnade under detta!!!
Hände flera ggr, mer eller mindre att man vart skvätt av sånt.







Mattias valde att gå hemåt, för han hade jobbat och var trött.
Nettan och jag fortsatte att gå marknad.
När klockan höll på att bli 22 så skulle vi strax innan dess möta upp Maria.
Det var ju fyrverkerier som sagt, så hon ville vara med och titta.
Så mitt i regnet mötte vi henne vid 'Katuslandet'.

När vi sen sett fyrverkerierna i regnet så kände vi hur blöta vi var.
Jag och Nettan hade ingen jacka eller nått heller,
så att vi gått länge i spöregn kändes surt....
Vi valde att satsa på lördagen istället, som ju lovade mkt bättre väder!
Jag kollade nämligen vädret på nätet redan innan jag åkte till Nettan,
och såg att det skulle bli regn, men vi ville ju så klart Ändå gå ut!
Jag såg även då att lördagen inte skulle ha regn, utan bra väder.
Så vi valde som sagt att gå hemåt och satsa på lördagen istället.

Jag frågade Maria om hon går följe med mig,
för jag hade ju väska och cykel hos Nettan,
så fick följa med dit först och sen bor ju jag och Maria nära varann.

När vi sen var i Haga så ville Maria med mig hem en sväng.
Så vi satt här och käkade lite mackor, pratade in på natten..
Hon gick strax efter kl 1 och sen kollade jag lite dator bara,
innan det vart läggdags för min del.

Maria sa även att hon ville med oss ut på lördagen,
så det var ju så klart att hon får!


Ja så här såg fredagen ut då!

Inga kommentarer: