måndag 13 juli 2009

+ Sleepover +

.


Lördag
Här kan ni läsa om min helg med Linda!
Först var vi ju tillsammans med Nettan på lördagen.
Här kan ni läsa om vad vi hittade på för kul tillsammans
när vi sen kommit hem till mig, Linda och jag.







Strax innan kl 20.....
Vi grillade rätt så direkt då vi kommit hem till mig igår.
Linda hade med sig el-grill och revben med potatissallad och vanlig
ihop blandad sallad i en bunke. Hon ville bjuda mig på detta.
Vi började med en cider redan då vi förberedde maten.
Inte heeeeelt fel med en kall och gott sällskap!







Efter maten och någon mer cider, så var det dags för hundarna att gå ut..
Vi gick en liten runda och flummiga som vi var så blev det "galet" men kul!
Vi släppte även hundarna lite så de fick busa av sig, vilket dom behövde.






Väl inne igen så hade vi lite vänkväll som sagt...
Musik, prat, skratt och däremellan lite grann bus.






Vi beslöt oss för att köra lite wii!
Så med musik i datorn på lagom volym,
så tog vi varsin kontroll och körde lite bowling till en början.
Sen gick vi över på lite tennis, sen bowling igen och så höll vi på.
Även golf försökte vi oss på......
Blev otroligt varmt ett tag, så vi fick ta av oss tröjorna.
Där stod vi och spelade i byxor och bh, men de fotona behåller vi själva *tihi*






Vi spelade rätt så jämt emot varann faktiskt!
Men vi sjöng, dansade, skratta, flumma,
pratade i telefon och hade oss också. Samtidigt!
Så helt och hållet koncentrerade var vi faktiskt inte heller *tihi*







Föresten.....
Min hyresvärd ringde vid halv tolv typ.
Hon över mig hade klagat IGEN!
Hon skulle som VANLIGT upp tidigt för att jobba!!
Hon jobbar på sjukhuset så skulle ha operation eller vad det var.
Vi lät väl lite, men musik var inte så värst högt ändå
och vi skrattade, pratade och lite sånt bara.
Jag har inte låtit sen jag flytta in......
Hon har klagat på min hund ibland, men för övrigt har jag vart tyst.
Så jag kunde inte annat än att svara att detta är en engångs grej,
vi ska dämpa oss och att jag ber om ursäkt.
Suck säger jag! Ett himla klagande på Allt från henne jämt!!
Hon klagar ju även om tv är för högt!
Gjorde hon på killen som bodde innan mig också.

Hon kommer ju att klaga oavsett VEM som bor i denna lägenhet!
Detta är ju en nyproducerad lgh i etage, alltså det är en trappa ner till vardagsrum.
Till sovrummet är det en skjutdörr och glasbetong som släpper in ljus.
Här kommer det bara bo yngre folk är jag väldigt säker på.
Så hon kommer ju få klaga så länge hon tänkt att bo i huset!

Vi kunde ju inget annat än att dämpa oss mer......




Hur som helst.....
Vi valde sen att lägga oss vid kl 3 på natten.
Så luftmadrassen kom på plats, nattkläder på och sen bädda säng.
Hundarna fick även gå ut en sista gång, så vi slipper vara uppe super tidigt.





Vi låg och pratade och sen somnade vid halv 5.




Söndag
Sen på morgon/förmiddag, medan kaffet kokade,
så tog vi en promenad med hundarna först.
Sen blev det en sen frukost denna söndag. Vid 11-12 satt vi och mumsade.
Blev lite mackor med räkost och kaffe till som sagt.






Kattvakt. som jag är så var det sen dags att ge Marias katter mat,
rensa lådan, byta till nytt färskt vatten och se att dom är nöjda och glada!
Dom trivdes så fint och bra!






Sen blev det en hundpromenad och vi var då ute en stund.
Vi träffade på andra hundar så det blev lite bus och prat.
Sen kunde man känna att magen behövde sitt,
så var dags att fundera lite på vad vi kan äta.
Jag hade köpt hem lite så jag ska klara mig, så vi startade ugnen, la in vitlöks-
baguetter, samt tog salladen och potatissallad som var kvar från gårdagen.
Inte fel alls vill jag lova er!






Vi umgicks hela dagen, Linda och jag.
Vid .kl 19. på söndags kvällen åkte hon hem.

Vi har inte bytt foton ännu,
men här i inlägget bjuder jag på några som jag tog.

2 kommentarer:

Lilliss sa...

vilken mysig och rolig helg ni verkade att ha!
kramisar!

Tiggir sa...

Hahahaha Vad söt=)
Det var en rolig helg=) Vad tiden har gott fort 2009 & nu är det 2011!!
Bamse bamse kram