måndag 6 juli 2009

Big Power Meet - Västerås

.
Här läser ni om hela resan - Alla dagar


Vi åkte i torsdags efter att jag tagit en fika uppe hos Maria,
för jag skulle ju lämna Wilmer där och då ville jag inte bara lämna och dra.
Så vi åkte precis efter jag lämnat honom hos Maria.

Vi var framme på Mälarcampingen i Västerås kl 23
och då säger dom att det är fullt på power meet sidan,
så vi får ställa oss till vänster av campingen,
den 'vanliga' camping -sidan kallade dom det för,
Eftersom högra sidan var speciellt för Power Meet campare.
Så vi fick stå på vanliga sidan, som dessvärre kostade mer än högra.
Men vad gör man då man rest 16 mil och klockan är 23.
Jo man checkar väl ändå in och suckar lite lätt över det dyrare priset.

Men vi slog tillsammans upp tältet på en bra plats trots allt!
Flera raggare som inte fick plats på Power Meet sidan, var där vi var,
så helt ensamma kände vi oss inte alls ändå.
Vi tog den första xidern i samband med att tältet skulle upp.
Sen bäddade vi, så att sängplatserna var klara att sen lägga sig i när man ville.


När tältet var på plats, samt våra sovplatser klara,
så bestämde vi oss för att mingla runt lite på högra sidan av campingen.
Vi tog några xider i en systemkasse och bar med oss.
Där är det ju fester nätterna långa och bara att mingla på campingen är ju kul!
Vi träffade några norrmän, 
som visade sig känna några norrmän som Jag känner.
Men C-A tyckte inte dom killarna var så kul så vi gick vidare..
Vi hamnade vid ett annat tält, där de spelade musik och dansade.
Där blev vi kvar en stund och dansade med!


Emellanåt så fick man ju gå till tältet och hämta mer att dricka.
Man ville ju inte bära med sig allt för mkt heller, så lika bra att hämta ibland.
Men torsdags natten tog vi ändå rätt lugnt. Men mingel ville vi ändå.
Sen gick vi också till korv vagnarna för att äta...
Och vem ser jag inte där i kön! Såg först Roadmasters på ryggen av västen,
alltså ryggmärke på den klubb som jag var medlem i då jag bodde i Lidköping.
Jo det var Wärner jag såg i korv kön.
Så vi fick sen se vart Lidköpings borna hade sina tält.
Då kan man ju mingla dit en sväng emellanåt med ju.

Lite mat.............................................Några av Lidköpings borna



Vi minglade runt på campingen och hade trevligt till kl 3 på natten.
Då kände vi att ni är vi nöjda och kan sova för denna dan.
Folk fortsatte festa, men det stör inte sömnen för det.
Vi sov inte länge dock för vi vaknade kl 7 av att det var väldigt varmt.
Vi fick öppna tältets ytterdörrar och vädra.
Jag kände efter en stund att vi kunde gå upp och ta frukost.
Tänkte gå iväg till kiosken intill oss och köpa baguette och kolsyrat vatten.
Vi gjorde detta och valde att mingla runt åter igen på campingen,
samtidigt som vi åt vår frukost gåendes.
Sen valde vi att gå tillbaka till tältet för att snooza lite.
Det började plötsligt att regna lagom till att vi lagt oss igen.
Mysigt när det smattrar på tältet och man sitter där inne.
Det började även blixtra och åska.
Jag somnade aldrig om igen, men C-A slumrade ibland.
Var trots allt skönt att bara ligga lite till trots allt, fast jag inte somna om.

Fredagen var en varm dag och när regnet slutat,
så gick vi upp och tog oss lite kaffe.
Solen hade nu kommit fram igen, förmiddag var det
och vi satte ut en filt framför tältet. Sen satt vi oss tog det lugnt i solen.

När man är iväg på Power Meet och sånt, så är det ju rätt varmt.
Blir lätt att man blir gåendes i bikini överdel och kjol.
Vi minglade titt som tätt också. Värmen var extrem.
Nere vid stranden, som hör till campingen, där badade folk.
Många tog med sig flaska/alkohol ut i vattnet och umgicks där.
Fanns även små bryggor mitt ute i vattnet,
samt längre bryggor man tex kunde hoppa ifrån.
Men det mindre bryggorna låg mer grund och de kunde man sätta sig på.
Så många satt där och ölade, andra simmade med sin alkohol.



Jag träffade på några norrmän som jag känner sen tidigare.
De åkte jag med sist som jag och norska Roger var på Power Meet.
Det är hans vänner, så jag känner dom sen dess.
Dom var vid stranden och hade varit i för att svalka sig.


Fick veta vart dom hade sin tältplats också,
och dom bjöd in oss att komma över senare till deras tält.

Jag och C-A gick sen tillbaka till vårt tält för att äta mat.
Sen satt vi lite och njöt av solen igen.
Dagen hade ju bara börjat lixom.
Nån xider tog vi redan strax efter kaffet dessutom.
Men började bara försiktigt med alkoholen.
Vi var så fruktansvärt svettiga av värmen, att det rann av oss.
Jag gick mot vattenkranen och sen doppade ner hela huvudet under!
Behövde svalka av mig kände jag!
Var visst fler som gjorde så av värmen såg jag sen.


Vi bestämde oss faktiskt sen för att ta oss ett bad t.o.m.
Så vi bytte om till badkläder, tog med duschtvål,
sen gick ner till stranden och badade precis som många andra.
Vi hade ju varmt extremt varma under hela dagen,
så att få tvätta sig ren var underbart skönt vill jag lova!
Finns inga foton på detta eftersom vi ju var i vattnet,
men var underbart i vattnet faktiskt!

Vi valde att gå upp för att hämta lite alkohol vi också
och sen som resten av folket, ta med oss ut i vattnet.
Då tog jag även med mig mitt schampo och inpackning.
Hade ju redan doppat huvudet massa ggr,
så lika bra att få rent när jag ändå höll på. Så ut i vattnet igen gick vi.

Det var inte alls fel att bli ren och även svalkad!
Så vi gick upp sen och käkade lite nudlar,
samt gjorde oss lite fräshare inför kvällen som nu närmade sig.
Det vill säga, lätt sminkad, deo, rakning för C-A's del och sånt liknande.
Jag struntar ju i smink på såna här ställen, men ville ändå bara ha lätt på mig.
Så jag inte går runt med lila-blå färg under ögonen tex.
Men mascara och liknande struntar jag helt i på såna här ställen.
Jag ställde mig även framför bilrutan och fixade håret.
Känns bättre att ha raggar frill på såna här träffar.


När vi kände oss klara, så tog vi fram lite alkohol igen och gjorde oss redo
för att ta oss ett mingel strög runt på campingen igen.



Vi tittade in lite här och var....
Hos Lidköpings borna, hos Norrmännen osv.
Vi kunde verkligen känna av hur mkt solen tagit under fredagen.
Vi kände oss riktigt brända faktiskt! Speciellt axlar.
Jag kände lite då vi minglade, att samtidigt som jag är varm, så frossar jag lite.
Vi fick syn på Erik, den norrman jag mest känner då,
och han sa åt oss att komma in i tältet och där satt flera som vanligt.
Han stämde sin gitarr och vi började sjunga lite!

Norrmännen


Sen kände jag att jag verkligen måste pissa...
C-A hänka på och sen var det dags att klä på sig mer kläder,
så vi gick till tältet och gjorde detta.
Jag hade kjol, så tog leggins under bara
och sen så hade jag en kortärmad tunn tröja,
så tog på mig en stickad lång över bara.


Sen minglade vi bort mot Lidköpings tälten igen.
Vi hade även tatt med oss mer alkohol nu, så vi hade lite.
C-A fick sig en grogg av Kjell.
Dom blandade på Captain Morgan, ihop med cola.
Men jag höll mig till mitt endast!
Resten av historian om Västerås helgen står egentligen. här!

Lidköpings borna ovan


Det hade mörknat nu och vi valde att mingla vidare på campingen
En vän från Lidköping hängde på.
Då var kl 23 på fredag kväll. Resten står i inläggen jag länkade till.

Alltså här!


Helgen blev inte sen som tänkt! Som ni väl förstår!
Jag blev hemlös och besviken! Fick ångest, så klart!
Har sagt till C-A andra tillfällen att till 100% känner jag inte Helt att jag kan lita.
Och att han förstörde denna helgen som det i länkens inlägg står om,
gör det inte Alls lättare att lita till 100% på honom!!!
Spelar ingen roll hur osams man är, så gör man INTE så!
Man lämnar inte nån i en stad 16 mil hemifrån, ensam.
Dessutom i kalla, genom blöta kläder och allt! Fyyy vad svinigt!


Jag .KOMMER. att åka till Västerås Power Meet igen!
Men att åka med C-A efter att ha blitt hemlös så här,
det vågar jag inte chansa på igen!
Han agerar intensivt och otroligt drastiskt för ofta.
När han tänder till så vaknar satan till liv.

Bortsett från hans sjuka 'utbrott' så var helgen bra!
Nån skur ibland, åska och blixt med..
Men gick över rätt så snart, så man tog skydd en stund,
sen var solen framme igen och man fortsatte mingla.
Kom hem tidigare än tänkt som ni vet efter att ha läst tidigare inlägget,
men jag är glad att jag ändå Kom hem och Med packning!
Kommer inte kunna förlåta en sån här händelse dock!
Vem skulle kunna det, inte ens han själv ju!




2 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Ja det var bra fram till att jag flippa ur. Kanske va det insulin alkohol obalans i blodsocker som bidrog.
Fel gjorde jag i alla fall

Carl-Arne sa...

Kan inte själv fatta hur jag kunde flippa så totalt. Därför jag leta efter mer förklaringar o hitta om diabetesen , I min blog skrivit om hur det fungerar. Ingen ursäkt men bra att veta om för kanske man kan fatta själv o mäta blodsocker när man är på väg att göra något extremt nästa gång.