söndag 5 juli 2009

Oväntad vändning

.
Intro

För att först nämna så är fotona inte från tillfällena jag skriver om i detta inlägget.
Fotona är tagna innan, men jag har tatt med för att visa er.
Vi får se hur mkt liv det blir efter detta inlägget,
men jag har ju inte sagt nått konstigt.
Däremot så är händelsen nedan konstig om nått!



Okej, storyn!

Kom hem idag på eftermiddagen och tog mig sen en påse nudlar och sov lite.
Blev inte som tänkt denna helgen, men det började bra.
Kom ihop mig med C-A, för han inte hade hört att jag gick in i skogen för att pissa.
Han var fly förbannad och sen att jag inte gick efter han då han gick åt fel håll.
Vi minglade på campingen och han gick åt ett håll som vi kom ifrån.
Flaxade med näven att jag ska gå efter, medan jag flaxade att han
kunde komma och prata, men han gick ju bara och med ryggen mot mitt håll,
så fortsatte ändå att gå då. Skulle jag inte gjort det heller.



Jag och vännen såg på foton i digital kamera tidigare



Blev ett himla drama!
En vän från min gamla stad var med då vi minglade,
men det gillade inte C-A och för att tillägga så Nej jag och C-A är Endast vänner!!
Jo jag vet, det låter konstigt att det ändå blev reaktion.
Min vän från hemstaden, Lidköping gick med oss och minglade.
C-A höll sig bakom, så jag sa till honom att hänga med,
men det ville han inte såg man. Han gick någon bit bakom oss.
Stunden efter så sa jag att jag verkligen måste pissa,
så stack in i skogen intill. Det gjorde min vän från Lidköping också.
Vi var klara rätt så fort som sagt och då kom C-A gående mot mig
som en pansarvagn och var skitarg för att han inte hört att jag skulle pissa.
Trots att vi dessutom flera dagar innan avresan sagt
att om vi skulle råka försvinna, så är vi förmodligen i närheten.
Så vi båda var med på att man då står och kolla på det stället vi sist var.

Först var C-A sur för att jag pissa utan att han hört att jag skulle göra det,
sen var han ännu surare för att jag inte gick efter honom,
då han gick in i en gång, mot ett håll vi ju kom ifrån.
Vi hade sagt vid Lidköpings tälten innan vi gick och minglade,
att vi kan gå dit bort och sen går vi upp mot området uppåt stranden,
så var ju så som vi gick också. Som vi bestämt.
Men C-A gick och samtidigt flaxade att jag skulle gå efter.
Samtidigt som han inte knappt titta mot mitt håll.
Jag vinkade ju att han kunde komma och prata, men nej då.




Hur som helst.....

Vi gick mot tältet, min vän hänger med också.
Jag frågade C-A om det är bättre att jag lägger mig redan då,
så han kan ha koll på mig, och det verkade han tycka va bäst. Hmm....
Ja gör det, sa han så vi gick mot tältet, upprörda och allt.
Han slutade däremot inte att sura, C-A,
så jag sa att det finns sovplats om det skulle vara så.
För ska det vara så här så är det ju inte kul tänkte jag.
Sa inte att jag skulle sova borta, utan bara att det fanns om det ska fortsätta i bråk.
Jag fortsatte sen gå iväg med vännen från Lidköping,
för det är bättre att ventilera på varsina håll då det blir så här.
Började dock att regna, så jag och vännen fick söka skydd
vid marknadstälten inne på campingen.
Regnade drog på BRA mkt också så vi blev stående där en bra stund.
Rätt var det var så dyker C-A upp....
Min kommentar om att det finns sovplats om det ska fortsätta bråka ikväll,
ledde visst till att C-A plockade ner tältet och allt i bilen.
Han kom i regnet dit jag stod och tog skydd
och han pratade om att han tatt ner tältet och åker hem nu.
Han tyckte jag ska hämta den packning jag behöver.
Men varför hämta packning i pisseregn och dessutom: Va?!
Plockat ner tältet?? Som vi båda har saker i och allt!
Han kom tillbaka flera ggr och tjatade att jag får hämta mina saker.
Dom i marknads tältet blev sura och sa att vi får gå och bråka.
Jag försökte skaka av mig C-A som tjatade om hur han ska åka hem.
Jag skulle hämta mina saker sa han.




Marknadstälten



Han t.o.m stoppade mig i regnet, då jag var på väg att ta skydd på andra sidan.
För att han ville ha respons. Men det totalt spöregnade så jag skulle ha snabbt skydd.
Eftersom han tog tag i mig hela tiden så hann jag ju bli jätteblöt.
Han var väldigt arg och på... trots att jag hela tiden sa att jag ska ta skydd.
Bad honom sluta också, men det gjorde han inte.
Han gick bort en stund Igen, men kom tillbaka titt som tätt.
Vi ett tillfälle som han gått iväg, så gick jag bort
till Lidköpings tälten och tog skydd.
Dom satt under ett partytält medan det regnade.

Regnet ville inte sluta och det var mitt i natten nu.
Det var även blixtrar och åska hela tiden.
Vi båda hade druckit alkohol hela dan, så kunde ju ändå inte åka hem.
Jag gick bort till vår tältplats, men både tält och bil var borta.
Ingen mobil eller nått hade jag på mig. Endast de blöta kläder jag hade på mig
och ballerina skor som var pisseblöta också.
Fick gå tillbaka till Lidköpings borna och sätta mig,
men kollade sen igen på vår tältplats om C-A kommit tillbaka igen,
men jag såg honom aldrig mer.
Jag satt under ett partytält i sommarkläder, genomblött
och då det bara regnade och regnade. Satt och hackade tänder
och de blöta kläderna gjorde inte att värmen kom tillbaka precis.



Militärtältet



Efter att ha suttit länge under partytältet och då regnet aldrig ville ge sig,
så hamnade vi inne i millitärtältet så småningom.
Där fanns sån där brasa man kan tända i mitten, vilket dom gjorde.
Tog lite tid att få igång, men sen blev det varmt i tältet.
Jag fick klä av mig lite och försöka få kläder att torka.
Har ju inget ombyte längre precis.
Ingenting mer än dessa blöta kläder hade jag, ingen mobil...
Kunde heller inga telefon nr utantill, så kunde inte ringa nån.
Vi satt i ring runt denne brasa/kamin och sen la jag mig bakåt.
Hade haft starka ångestkänslor av att det blev bråk av ingenting,
att jag sen blivit dåligt behandlad och han var hårdhänt då han hindrade mig att gå,
då jag bara skulle ta skydd från regnet, och även för att jag blivit övergiven.
Jag var numera hemlös!

Detta tog mkt energi, samt att jag sovit bara 3-4 timmar natten till fredag.
Så jag lutade mig bakåt. Hård mark blött ännu.
Jag fick höra med killen intill mig, att det var okej att ligga där.
För det var ju nåns sovplats och tänk om jag somnar och den kommer för att sova.
Men det var lugnt, för det var hans plats. Han gav mig en kudde.
Ett par timmar senare vaknar jag och fryser nått så fruktansvärt igen.
Brasan har slocknat och alla sover. Men han intill mig reste sig för att tända igen.
Han hade kanske också vaknat av att det var kallt.
Jag sa att jag frös väldigt igen och han sa att den är på gång.
Sen gav han mig en filt också, sen somnade jag om igen.

När jag vaknat så fick jag låna en telefon igen,
som jag även gjorde mitt i natten för att ringa mamma, enda nr jag kunde.
Men hon svarade inte på natten, så provade igen på morgon.
Inget svar, så jag skrev sms till henne att det är jag, så hon får svara.
Måste ju ha tag i C-A ju....
Kan inte hans nr ens och även om jag får skjuts hem av andra,
så har jag ju ingen dörr nyckel eller nått hur som. Kommer inte in hemma ändå.
Inte ens ett hårband hade jag!

Fick nu tag i mamma efter att jag sms:a att det är jag.
Hon blev oroligt över att jag var lämnad i en stad som ligger
16 mil från där jag bor och dessutom blöt och kall å allt.
Hon skulle försöka lösa problemet, för hem måste jag ju.
Jag sa att jag ju ingen nyckel har hur som......

Jag var blöt redan när jag gick upp på morgonen,
så varken kläder eller skor var torra än.
Mamma fick kolla C-A's mobilnr på enrio i dator.
Hennes internet är ju inte igång, men hon fick genom en vän kolla upp det.
Fick då tag i C-A och han kunde hämta mig i Västerås.
Det visste jag ju inte alls på natten att han kunde.
Eller så var det ånger som gjorde att han ville göra "rätt" för sig.
För på natten så handlade det bara om att jag ska ta mina grejer för nu åker han.
Trodde dessutom inte det var på riktigt på natten,
för vi båda hade ju druckit, samt att det var bråk om en sån skitsak.
Han hörde inte att jag skulle pissa, trots att jag fråga strax innan om han hänger med.
För att han höll sig en bit bakom oss menar jag.
Och sen sura han över att han inte fick mig att gå efter han.

Hade jag hämtat packning i bilen på natten, som han tjata om,
vart skulle jag då haft den och vad gör det för skillnad,
för jag är ju hemlös helt plötsligt.
C-A hade på kvällen fått smaka av Captain Morgan, ihop med cola.
Vet inte om det var därför han flippa ur, men hur som så finns ingen ursäkt.
Tror inte någon heller skulle kunna förlåta en sån här sak!




Hemlös

Jag kände mig äcklig på lördag morgon...
Ingen tandborste, ingenting heller.
Fick ju som sagt var i omvägar tag på C-A så han skulle hämta mig.
Tar ju lite mer än två timmar i bil, så fick ta lång promenad så länge.
Lerigt överallt efter kvällen/nattens regn.
Folk hade redan börjat festa igen och jag var smått bakis.
Höll mig lite för mig själv, för jag ville inte prata med nån.
Någon på natten sa att jag såg ut som jag sålt smöret och tappat pengarna,
och jag svarade att det har jag också.
Jag fick gå till vatten kranarna som finns lite härstans,
och försökte få i mig vatten.
Hade ju inga pengar så kunde inte handla frukost, kaffe eller nått.
Men försökte ändå få vatten i mig.



Vattenkran



Hade i början med mig killens mobil, han jag sov bredvid.
För att jag skulle kunna lösa hemresan.
Mobilens pengar tog slut, vilket kändes dumt att jag orsakat.
Lämnade tillbaka mobilen i tältet innan som vi bestämt.
Gick sen ut ifrån campingen och började gå på stora vägen.
Bilar och folk höll redan på att röra på sig.
Utställningen som ligger intill nästan, var det många som var på väg till.
Men jag promenerade en bra bit och sen svängde av på ett ställe bort på gatan,
som hade lite festerier och sånt på nån parkering intill vattnet.
Jag gick mig mot vattnet och sen svängde upp
så jag sen kommer att hamna på campingen igen.
Fick titt som tätt gå och kolla klockan inne i kiosken,
för att hålla tiden som jag och C-A hade bestämt att mötas på.
Promenerade runt så mkt som gick.
Satt även vid vattnet ett tag, Mälaren.
Ville vara för mig själv och på såna här ställen är det lätt att nån full
kommer fram och pratar så vid vattnet är jag mest ensam tänkte jag.
Satt där lite avsides. Bara att vänta in klockan nu då....

C-A kom fram sen vid 13.20 eller vad det var.
Han var fast i bil köer så drog ut en halvtimma på det hela typ.
Men sen åkte vi hemåt Norrköping.
Tält var inkastad i bak i bilen, opackat och vår packning var kvar.
Var sen hemma i Norrköping vid 15.30, efter en tyst resa.

Åt lite nudlar och bestämde mig för att laga upp en påse till.
Kände dock rätt så plötsligt att magen fick en chock.
Hade ju inte ätit förän på fredag kväll ju, innan det var mörkt ute.
Så nu vid 16 på lördag så skulle magen få i sig nått plötsligt.
Jag fick ont i magen och mådde konstigt, så påse nr 2 fick jag inte i mig.
La mig istället på soffan för att sova bort den jobbiga känslan.
Sen vaknade jag strax över kl 20 och ringde då upp mamma som jag lovat.

Wilmer är fortfarande hos min kära hundvakt och får stanna i natt med.
Jag känner mig väldigt besviken på att vara dumpad så där,
så jag sa att jag hämtar Wilmer imorn trots allt och att jag vill vara själv lite.
Är mkt tacksam för de vänner jag fått här i Norrköping!




Sista orden!

Kommer visa mer foton imorn eller så.
Kommer också berätta om allt som var dagarna och tiden innan allt bråk.
Nu vet ni att jag är hemma hur som...... Skulle ju hem söndag egentligen.
Alla foton i Detta är inlägget är foton som togs innan bråk, då kamera var med.

7 kommentarer:

Electra 225 sa...

Tjenare tjejen,Gött att du är hemma efter allt skit,,Vilken idiot han måste vara Carl-Arne Gruvberger,,Han snackar om att du är hans bästa vän,,men gör man så mot sina vänner,,Nej tur att inte jag var där och såg detta sjuka bete´ende då jävlar,,Han tror han är ihop med dig eller snarare gift,,vad är han ute efter kan man undra??Kan man inte få prata med andra folk så kan man lika gärna sätta upp tältet på en öde ö,,och hur kul e deeeeeeeeeeeeeee,,,,,,,,

Lilliss sa...

fy vilken jobbig hleg gumman!
men skönt att du kom hem och fick dina grejer!. Tycker det är svinigt gjort man lämnar inte sina vänner så där!!! ovasett vad!

Josefina sa...

Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

detta är så rötet så sånt kan man aldrig komma över , snacka om elak, det som är så viktigt med riktiga vänner som han alltid pratar om, spelar ingen roll hur läget är , man gör bara inte en sån sak mot en VÄN
jag hade fått hämtat dig om det hade vart så,sen åker man väl inte till ett sånt ställa för o sitta själva, herregud, man vill träffa massa folk, o de tålde inte han, ja den svartsjukan är farlig, hoppas att du i detta läge är väldigt långsint, han sålla bort mig för jag är falsk påstår han, jag undrar vem som är falsk , en vän är han ju inte iallafall, de har han visat för många gånger tycker ja nu
kram på dig tösa, va rädd om dig för det är jag
kramis

Angelina sa...

Kram syster! Skönt att du är hemma välbehållen!

Tiggir sa...

Könt att du kom hem i alla fall!! Men han var bra dum att han gorde så mot dig gumman!!
Står kram

Josefina sa...

Tack, ni alla!
Kram Kram <3