fredag 12 juni 2009

Du och jag, Wilmer

.


Känner att jag vill bättra kontakten med Wilmer.
Jag vill stabilisera honom, samt lära känna honom bättre.

Dags att börja leva lite som förra sommaren känner jag.

Att ta med kaffe i termos och sen vara ute hela dagen. Han och jag.


Har lite dåligt samvete för dessa dagar som det regnat

samt att jag haft min ischias och inte kunnat röra mig.

Då har det ju blivit dator eller tv. Lite mys i soffan också så klart.
Men jag känner ändå att jag vill skapa ett starkare band.

Bli mer vänner än vi är och bygga upp vår tillit till max!

Jag vet att allt detta kommer via promenader och att umgås mkt mer ute.

Han har blivit osäker ute och även stressad,

så jag måste ha en massa passivitets övningar ute känner jag.

Lära honom att koppla av utomhus helt enkelt.

Detta kan man göra genom att gå ut och sätta sig på en bänk.

Utan att ta i hunden eller prata med den egentligen. Bara va lixom.

Hunden kommer då lära sig att koppla av ute igen om man upprepar detta.

Känner att det är ett måste.
Samt att jag ju vill starka bandet mellan mig och Wilmer.

Behöver en bättre kaffe termos. Sen är det ju bara vakna,

borsta tänder och ta med sig kaffet ut. Som förra sommaren då han var valp.

.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Kikkar in här för första gången, ska läsa vidare lite här nu! Ha en härlig dag! Kram Helena

Lina sa...

Låter jättebra!
Håll detta uppe så ska du se att Wilmer kommer bli världens coolaste hund. ;) Lycka till!