fredag 12 juni 2009

Social och stabil grund!

.
Denna unga och fina tik kan bli mamma till min valp om nått år..



Mailat med en uppfödare i veckan..
Fanns en liten tik jag fastnade för på sheltieträffen
och jag nämnde detta till Uppfödaren.
Det är ju en annan ägare på tiken nu, men hon berättade ändå,
att dom har avelrätt kvar på just den tiken jag fastnade för.
Hon är lite över 1 år idag, så om minst ett år, så kan man para henne.
Om jag var intresserad, så kan jag ta valp av henne om ett år eller så.
Jag är så klart intresserad av detta sa jag!

Det blir en tik på min nästa vovve och denna tik blir en bra mamma!
Generna på dessa tikar är ett generations led av underbara tikar.
Dom visar inte tänder, eller morrar som ju är klassiskt för tikar.
Dessa är sociala, stabila och pussiga.
På sheltieträffen så var det en äldre tik som gick runt
och pussade och myste med alla som satt ner....
Det visade sig att denna tiken som gjorde det,
är "mormor" till hon som jag nu tänker ta valp ifrån.
Hade aldrig träffat denna "mormorn" förut, men ändå väldigt framåt och fin.
Så jag känner mig trygg med mitt val av både mamma till min framtida valp
och även med uppfödaren bakom dessa fina hundar.

Så en liten tik, om lite mer än ett år framåt blir det.
Namn känns redan bestämt, men det avslöjar jag inte!
Kommer under detta året att jobba på med Wilmer..
Vill bygga min kontakt med Wilmer och få honom mer säker.
Sen är det läge att ta in en till i vår lilla familj!

Ska bli spännande att se om det blir en söt liten tik
med i första kullen, för sånt vet man ju aldrig.
Jag undviker namn i bloggen osv, ett tag till...
Men ville ändå lite avslöja lite små planer.
Känns bra och känns som det kommer bli
en bra liten valp av så fina gener bakom sig!

Inga kommentarer: