onsdag 25 mars 2009

Monark vs Crescent

.
Jag måste få ihop till en cykel snart...
Behöver det i min träning med Wilmer. Skulle passa sååå bra.
Har ju present kort på 1800 och sen 600 som jag också fick cash på min 25 års dag.
Har inte rört pengarna alls, för det Är till cykeln och inget annat.





Det är en sån där postcykel, tant eller city cykel...
Den modellen har ju så många olika namn och jag försökte hitta en bra bild.
Ska vara ett djupt U och inte ett V neråt i mitten där..
Sen är cykeln rejäl och även har en bred och bekväm sadel.
Det är en cykelkorg i fram och nät för hjulen i bak.
Denna beskrivning har sån modell på cykel som jag söker
och bilden ovan visar er lite hur jag menar.

En fråga som är intressant är också.....
Vilket märke är bäst på cykel i denna modell??
Tex av de kändaste märkerna Monark och Crescent, vilken är bäst?
Bästa köp alltså, för jag köper inte skit bara för att det är billigt tex.
Bättre att göra ett bra köp till skapligt pris.


Vad tycker ni, vilket märke ska cykeln ha???

.

7 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

jag hade nog valt en crescent, men monark är nog oxå bra, men av egen erfarenhet när jag köpte en ny cykel som var en cresent ,så stog den ute i ur o skur, o hade ingen rost, den var hur bra som helst

Anonym sa...

jag tror att crescent och monark är av samma typ.. båda är lika bra.. Köp bara INTE marvil...

Hemmet Är Min Borg sa...

jo marvil är en bra cykel hahahahahhaah nä sån skit rent ut sagt

Josefina sa...

Crescent är ju lite dyrare och lägger väl ut lite mer bra material tror jag.. så frågan är, om deras BRA material inte rostar lika fort tex.. Att det är bättre på såna sätt..

Angie, vad hade din cykel, var det en Marvil alltså?

Hemmet Är Min Borg sa...

nä lina har en monark ,men har haft en marvil för hundra år sen hahahahhha

Josefina sa...

oki, men rostade inte den lite väl fort, eller va nått med som lite grann var en besvikelse?

Anonym sa...

Nu har jag en monark och den är kanonbra, är jättenöjd!!. mamma fick/har min marvil..