onsdag 25 mars 2009

Klövjeväska

.
Har tagit nästan en timmas promenad nu, i rask takt!
Wilmer har fått ha på sig sin backpack, eller klövjeväska som det heter i Sverige.

Som Cesar brukar säga, att om man normalt går en promenad 30 min...
Så om man sätter en backpack på hunden,
så blir den 30 minuters promenaden som en timma för hunden.
Hunden får mer att tänka på, eftersom nått är på ryggen också...
Så den får arbeta på olika sätt och promenaden blir mer för hunden än utan väskan.




Dåliga foton blev det, men what ever!




Jag var lite lätt nedstämd tidigare efter den promenad som inte slutade som tänkt.
Kändes inte så bra att min hund beter sig så där och jag kände mig nere.
Men sen när jag hämtat kraft igen, så tog vi promenad nu och kämpa på.
Rask takt och en timma med väskan på!

Imorn ska jag försöka upprepa mig med flera dagliga
promenader och någon innan läggdags också då!
Får inte bli rastningar eller så, nu måste vi försöka kämpa med detta beteendet!
Nu är ögat bra igen och nu är det bara att samla nya krafter!

Nu på denna promenaden gick det jättebra!
Men det är ju dag tid som är värst och behöver övas mest på så....
.