torsdag 26 mars 2009

Walking with backpack

.
Nu har jag varit ute med Wilmer på längre promenad idag igen!
I hallen kan ni se lite hur han viftar på svansen ivrigt....
Han kopplar nog klövjeväskan till långpromenad snart kan jag tro också.
Han är ju alltid glad att komma ut, men detta sättet verkar han gilla med.

Wilmer var duktig på promenaden idag också!
Dags promenaden igår var ju inte alls så bra som sagt, men igår kväll var bra.
Kvällar funkar han ju bäst på, eftersom "farorna" är mindre och han blir mindre stressad helt enkelt. Det triggar ju till att han skäller å har sig, då han är osäker, stressad och rädd.
Han hade även på sig sitt antiskall halsband, det som sprayar lite på nosen.
Så de ggr han skulle skälla på nån, så gav han upp så fort, pga halsbandet.






Han drog inte i kopplet, han fick inte nosa där HAN ville...
Promenaden går också ut på att bekanta sig MER med mig!
Lita på mig, få ett band med mig och lyda MIG!
Vi går i rask takt och han där Jag bestämmer att han ska nosa, är okej.
Han brukar intensivt plötsligt TVÄRSTANNA för att nosa ÖVERALLT,
jag tappar då helt kontrollen, så detta måste bort och Jag ska leda promenaden!

Gick jättebra hur som helst!
Han nosade inte, mer än att han i slutet gjorde lite försök,
men detta kommer matte träna mer på, så den ovanan kommer försvinna.
Han undvek att skälla på ALLA och då kom det bl.a 3 joggare som störning,
men han brydde sig inte, så det är positivt!

Klövjeväska är ett bra sätt att promenera en hund som har extra energi!
Den får ju mer att tänka på och 30 minuter, blir för hunden en timma.
Då den har väskan på sig alltså.
Jag kör inte med vikter i väskan ännu som sagt, utan vänjer bara ett tag nu.
Denna väskan beställde Jag från Arrak's hemsida och Wilmer fick den i "julklapp".
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

vad roligt att de går framåt, jag håller tummen