söndag 15 mars 2009

Let the show begin!!!

.


Nu har finalen av Melodifestivalen varit!
I början av programmet, så visade dom bilder ifrån Norrköping,
som ju var förra veckans stopp station i turnén...
Då fick vi se hur programmet startade och .Petra Mede. stod ju nära oss
och dom filmade ju rätt så länge och bra mot just där vi stod ju!
Råkade faktiskt snäppa av ett foto på tvn precis då klippen visades!

Om ni kollar på min fula utritade pil i rött, på fotot ovan .(klicka för att förstora)
Så hade jag en orange ballong och sitter faktiskt typ där som pilen pekar.
Vet inte om den ballongen är Just Min, men där omkring satt .jag,
så nära just där Petra stod i programmets början då.




Anyway....
C-A var ju här och tittade med mig, så vi började att
käka jordgubbar doppade i grädde.
Hur gott som helst! Dom är ju fräscha också!
Nu var dessa lite ljusa på 'huvudet' än vad de brukar, men mkt goda!

När vi mumsat några jordebär, så var de bakade potatisarna klara att ta ut!
Mmmm.... men smält smör och lite grann salt! Inte alls fel!





Min favorit Sarah, kom dessvärre i mitten av placeringen,
då tävlingen till slut var avgjord....


Men Ugglas låt höll på att ta den totala platsen!
Jag trodde den vann faktiskt, tills dom sa att en sista poäng var kvar .*pust*
Då hejade jag faktiskt på Malenas opera låt.
Alla mina faves hade ju skitit sig, så det var den jag då hejade på av resterande.
Bara Inte Ugglas tar segern tänkte jag .*tihi*

Det är så att jag verkligen tyckte att opera låten skulle åka ut,
allra första gången då jag hörde den. För jag tänkte "va fan är detta"
Men sen satte sig melodin rätt fort och man nynnade på den om dagarna.
Så den blev faktiskt mkt bättre för varje gång man hörde den.
Samma är iofs med Ugglas låt... första gångerna så var det määäärklig!!!
Men ju mer man hör den, dessto .'bättre'. känns den, men får .INTE. vinna!





Efter programmets slut och magen hunnit arbeta,
så gick vi in på lite grann chokladpudding.
Kanske låter mkt, men vi åt ju inte allt på en gång heller som sagt.
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

hurrudu tjejen min, de där är lyx, tänk när jordgubbarna kommer här mmmmmmmmm va gott