söndag 15 mars 2009

När andra sover....

.


Blev sent idag, väldigt sent!
Inte så ofta det blir det, så är ju tillåtet ibland det också.


Efter melodifestival, jordgubbar, chokladpudding och allt så var jag själv hemma igen.

C-A åkte ju hem sen, så jag fixade med blogginläggen om

dagens händelser, hundträff och finaltittandet...

Sen fortsatte jag att maila över alla foton till Helena som lovat,

vi delar nämligen de foton vi tagit på hundarna.

Msn krånglade ju vid varje försök, även om vi provade på olika dagar dessutom,

så fick sitta manuellt och ladda upp en och en via hotmail. Tog sin tid!



Foton & Film
Jag och Helena träffades ju häromdan så jag började ju med de fotona

och gick sen in på dagens träff.. Dom fick även Linda en kopia på.
Går ju inte skicka allt för många foton i Ett mail, så den första samlingen foton

till Helena blev sammanlagt 9 mail och sen blev dagens foton samlade i totalt 3 mail.

Så som ni förstår så hade jag lite att göra.


När jag höll på att bli klar med alla foton så tittade jag ju på tv samtidigt och

hade hunnit fastna lite i en film, så jag stängde av

datorn och tittade färdigt på den faktiskt.

Var ju inte så lång tid kvar på den, så varför inte.



"He loves me, He loves me not"



...hette filmen och den har jag sett förut, men minns ju inte allt precis.

Inte mer än att jag ju sett den. Filmen är lite udda faktiskt,

men ändå nått som gör att man tittar. Kärleken mellan henne och killen tex..



Handling
Denna tjej i filmen är annorlunda och kommer för att bo hos sin mormor.

Denne mormor har varit en av judarna på koncentrations lägret i Auswitch,

och beviset är numret på hennes arm.
Flickan är så fäst vid sin mormor och tvärtom. Dom är som bästa vänner.

Mormor berättar om hur det var som jude på lägret.

Flickan är en sån som läser böcker hela tiden och i skolan

så är ju detta underligt enligt andra. Hon blir alltså ett mobboffer.

Men en av killarna tycker annat.. Denne kille är skolans snyggaste

och kan få vem han vill.. Han tycker dock att denna annorlunda tjej

som aldrig säger ett ord, är mkt intressant och vill veta mer om henne.


Hon börjar falla för hans fina ord och genom dikter som ska läsas

upp högt för klassen, så har dom skrivit om varann.. Vad dom faktiskt känner.

Han får där reda på hennes känslor och förstår att dikten handlar om honom.

Vilket gör att han mer vågar chansa, oavsett vad hans coola polare säger.
Sakta men säkert så lockar han fram flickan i henne..

Hon öppnar sig, dom blir kära, ja förälskade!
Men när tiden gått lite, polarna talar mer om hur han kan få vem som helst

och ju mer han ser att flickan ändå lite skämmer ut honom,

så börjar han tänka om... Han gör sen slut....


Man följer hur som helst hela alltet mellan dom.

Man kan ju riktigt känna känslan av förälskelse och passion,

så blir att man vill se mer helt enkelt.



Vippöron
Men Nog om filmen! När jag skulle rasta Wilmer för sista gången,

så hann jag höra hur han tappade en tyngd från örat.

Jag hade precis bara hunnit stänga av tvn, så jag tog mig upp till köket

och letade efter tyngden. Inte svårt att hitta direkt.

Tänkte att jag lika gärna kan förminska den lite så jag använde

en tång som knipsade av en bra bit av tyngden. Hälften typ.

Sen satte fast den förminskade tyngden och tänkte att jag lika gärna

kan ta loss från andra örat också, och minska på den storleken också.
Det är ju så att öronen tippar inte alltid av sig självt på dessa hundraser,

så man får hjälpa till lite på dessa sätt som tyngder.

Sen ju mer örat hänger ner fint, så lättar man på vikt successivt

och till slut så har man öron som slipper tyngder helt.

Då har man fått dom att tippa helt enkelt och är klar med vikter för gott.
Så nu har jag lättat på vikt och som ni ser så är det ännu bra.

Får ju se om örat reser sig eftersom, isåfall är vikten för lätt.

Ska bli skönt den dan jag slipper hålla på med dessa tynger,

så kände att det var dags att lätta på vikten så jag kommer nån vart.
Han har ju trots allt nu gått ett tag med just den

vikt han nu haft, så var dags att lätta igen.



Söndag!
Jag har tvättid mellan kl 14-18.
Sist jag tvättade så funkade endast en maskin och även tumlaren var trasig,

så får se om detta är fixat för jag har ju massa tvätt.

Dessutom så behöver jag ju tvätta allt från den leriga hundträffen idag..

Jackan tex. Så många maskiner blir det.


Natti nu

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

tja du grejar och står i, bra de