torsdag 19 februari 2009

Ingen bra natt!

sleeping

Har knappt sovit alls.. Bara kortare stunder.
Inget täcke och istället kläder på mig och en soffpläd över mig.
Har även en annan soff filt, eftersom pläden inte täcker hela kroppen.
Filtarna tillsammans täcker hela mig. Men följer ju inte mina rörelser och jag rör mig mkt. Så efter varje rörelse så är filtarna hur som helst. Nästa ju ha lite lätta kläder på mig också och då följer dom ju ännu sämre!


När värmefläkten vart på, så har luften varit för het att andas i. Så har lixom efter vart, fått ändra läge på den. Hade på svagaste läget till slut, för det är ju trots allt ett livet rum så det räcker.
Har även en fläkt har inne, men vart osäker på om den ska ge vindpustar eller dra runt värmen så luften blir ännu svårare. Ingen ventilation i detta jäkla sovrummet heller!

Då jag haft på värmefläkten så har det vart för mkt, alltså jobbig luft. Men då jag stängt av den så har det inte varit tillräckligt varmt. Filtarna värmer ju inte så mkt. Plus att dom åker av hela tiden då jag rör mig, vilket är ofta!


Har inte fått nån sömn känns det som!
Nu är det morgon så jag gick upp och tog bort kattmaten från köksgolvet och har nu öppnat skjutdörren lite. Tänkte testa att ha värmefläkten på, men ändå få luften att gå runt bättre. Nu kan det ju komma in ny frisk luft med.





Hmm... Är det värt att göra ett nytt sov-försök? Klockan är ju 8.34 i skrivande stund.

Kl 14-18 är min tvätt tid. Blir mkt att försöka hinna få tvättat på den tiden.. Får börja med täcket!
Vi är 3 trappuppgångar på samma tvättstuga. Huset är på 5 våningar, plus att dom bygger till några få lägenheter som bl.a min som är i källarn också. Så tänk er hur många vi blir att tvätta!


Två maskiner, en tumlare och ett torkrum!
Ena maskinen är nyare och för att tvätta bäst så vill maskinen oavsett grader hålla på i 2,5 timmar, vilket inte går med en tvätt tid på 4 timmar. Så man får på den maskinen alltid välja "daily clothes" och då tar maskinen 1h.

Det är 3 tider och vi har nyckelplugg utanför att boka tid med. Så kan bara välja en tid åt gången och då jag tvättar idag, så kommer nästa lediga tid vara om 1-1,5 vecka.. Så är det jämt! Min förra tvätt tid var förra torsdagen 10-14. Svårt att få tider som ni nu vet och på typ tisdagen får jag reda på att elen kommer vara avstängd den tiden JAG tvättar! Andra gången det händer nu på samma månad! Så var ju bara att boka om och det var då jag hittade denna torsdagen, idag. Som är 9 dagar. Bokade ju om förra tisdagen. Ska bli skönt att flytta till nya möjligheter känner jag!

Nu har klockan hunnit bli 8.52, så frågan är om jag ska gå upp eller försöka somna om.

Vilket som så kommer jag få lägga mig tidigt för trött kommer jag vara hela dan!

.

Inga kommentarer: