torsdag 19 februari 2009

Vad fan gick snett?

.
Var ute med Wilmer två timmar nu på kvällen.
20-22 och då lekte vi i en timma tillsammans på hundrastgården också.
När vi kom hem såg jag till att få lite i magen och jag kollade nätet lite.
Wilmer hade massa energi igen och lekte som han brukar på kvällen.
Han trasslar och springer efter katterna lite osv, men ändå tyst.
Jag kastade lite Artur med honom, som är ett mjukisdjur i leksaks samlingen..
Sen verkade han rätt så redo att sova strax efter det.
Så jag satte mig vid datorn igen.

När Wilmer sen vaknade så verkade hans smått rastlös,
så jag stängde ner datorn och tänkte gå ut sista rastningen före läggdags.
Han blev så lycklig så! Han kissade inte lika fort som jag hoppades,
men tog inte heller lång stund. Han brukar direkt på gräset sätta sig..
Nu nosade han lite grann först.


När vi kom in igen så skulle katterna ha mat.

Dom äter på golvet i köket och Wilmer är lite tränad på att då den skålen står där,

så får han inte gå in i köket. Då vet han gränsen vid tröskeln.

Det brukar han sköta så fint! Jag kan gå ur rummet å allt, inga problem.

Jag brukar kunna gå på toa med, så det gjorde jag nu också, innan jag skulle sova. Men jag hörde nått så jag rusar ut i köket och där står Wilmer och vräker i sig av kattmaten! Skålen är ju full och det är inte så bra att han får i sig av kattmaten..

eek!

Se bara hur han blev då han vräkte i sig av Lotus mat på tjejkvällen!

Då blev han ju sjuk resten av dan. Spydde som en gris!


När han står och smyg vräker så där, då han ju vet hur fel han gör,

så lyssnar han inte alls när man försöker få han därifrån..

Han passar på att vräka i sig minsta lilla smula han kommer åt,

så jag måste på nått sätt .TA. honom därifrån. Men det är inte så poppis!

Jag använde mig av kroppen mkt då jag väl fick bort han från skålen.

Så jag motade honom att inte komma nära igen.

Han var inte glad över det så allt gick ut över Madicken som råkade vara närmast.



En ren cirkus vart det innan läggdags....
Madicken vart chockad och fräste även då ingen var nära,

så jag ville kolla om hon hade ont.

Inte för att det vart så allvarligt alltså, men ville kolla varför hon betedde sig så.

Hon gick under sängen, så försökte locka fram henne,

men då såg hon Wilmer ovanför henne, han låg på sängen

och hon skulle komma fram underifrån sängen.
Så hon fräste mer och kröp tillbaka under sängen igen. Suck.


Allt var så klart bra med Madicken,

var visst bara chocken som hon reagerade på, hon var lixom inte redo bara.
Så äntligen kunde jag få sova. Så jag såg till att få ut alla katter och klädde av mig..

Såg hela tiden till att Wilmer skulle hoppa upp i sängen och stanna,

medan jag fick ut katterna, lockade fram Madicken förut osv.
När jag ska lägga mig så hoppar Wilmer alltid upp och lägger sig nedanför kudden,

så då jag ska lägga mig så ber jag honom att lägga sig i fotändan istället..

Nu gjorde jag samma sak, men då upptäcker jag en stor pöl intill honom.

Mitt på sängen så bara!!!


yikes!





Vet inte om den kommit innan eller efter jag rastade honom nyss,

eller om det hänt nu efter. Var ju lite intensivt med kattmaten.

Men samtidigt så kissade han inte lika mkt ute kanske.. Eller?
Hund pisse är det! Luktar knappt och pölen är stor!

Jag har ju inte sett den trots att jag kollade Madicken här inne å allt.

Bad ju Wilmer massa ggr hålla sig på sängen medan jag grejade.

Då höll han sig ju rätt så still så blev nog så innan då.

awww


Men varför?
Hundar känner inte avundsjuka, dom protesterar inte och dom 'sätter sig'

absolut inte på ställen dom gärna sover på!
Kan det vara så att han inte tyckte jag fattade förut.. Att han ville gå ut?

Han talade inte om som han brukar så.... Konstigt! Inte hänt sen han var liten ju!




Hur som helst....
Alla extra täcken å sånt är ju i mitt källarförråd, som ligger på en helt

annan adress än detta huset. Så har ju inget att sova i helt plötsligt!

Tur att jag tvättar imorn eftermiddag, men vad ska jag ha i natt? .Fick improvisera!




Intressanta färger tillsammans! Men vad fan gör man... Är ju imorn jag tvättar!






Fick ta på mig lite kläder att sova i, tjocka strumpor, leggins och ett sovlinne.

Hämta filten i soffan och även värmefläkten som är i v-rummet annars.

Katterna gick in och ut ur sovrummet och Wilmer lockades att gå efter överallt.

Madicken hade lagt sig under min säng .IGEN!. Så där står jag..

'Men för fan', .tänkte jag!


Trött och irriterad över alla hinder som dyker upp.

Fick till slut ta moppen under sängen, så Madicken springer ut.

Schasade ut Oliver och såg till att Wilmer stannade kvar.



Jösses vilken cirkus ikväll! Men nu ligger jag här!
Klockan har hunnit bli 02.30. Segt att knappa på mobilen så här..

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja fattar inget, detta måste ju va en protest av något slag