torsdag 12 februari 2009

Don't push my head under the surface!

.



Värden ringde och tala in på telesvar.
Han är förbannad och fått ytterligare klagomål på skällande.
Hon över jobbar skift och nu får det bli allvar sa han.

Jag får skaffa halsband eller ta bort hunden från kåken!
Han har själv hört skällande då han går förbi säger han....

Han glömde ju fråga innan vi skrev kontakt, om jag har djur..
Och eftersom förra hyresgäst hade katt, och han inte frågade,
så tänkte jag att det är ju okej då. Men NÄ!

Sen fick jag sms strax efter samtalet också...
(Finns ingen anledning att skriva hans fulla namn här)


"Hej. Nu måste du få tyst på hunden omg! /niklas ****** "




Han pressar huvudet under ytan en aning känner jag.
Jag söker ny bostad som en idiot och det vet han!
Blir svårt att andas då det är så här......






Tillagt 090213:

Lagt in det meddelandet jag fick på min .telefonsvarare. (eurovoice)
Det är från min värd som är sur över hunden!

Hon över klagar ju för .ETT. skall, om jag har tvn på för högt osv.
Det blir ju himla tjatigt för värden i längden att höra från henne.
Men ger även mig kraftig ångest varje gång hon klagar.
De flesta ggr hon klagat så har han ju inte gjort mer än .ETT. skall
och sen får jag direkt tyst på honom. Men då har hon redan klagat ju!

Hon överdriver massor!
Jag hör ju när grannarna ovan sitter och pissar ju.
Hör i detalj hur det skvalpar tydligt!
Så är .BRA. lyhört, men tycker hunden bör Rå skälla för att man ska klaga.
Inte lixom bara gjort .ETT. skall?
.





Sen tycker jag inte att värden kan ställa krav så heller..
För sååå mkt skäller inte Wilmer. Nått skall hit och dit kan det bli.
Jag har lapp i trappen om att han är ung och jag tränar honom dagligen!

Värden glömde fråga mig innan vi skrev kontraktet,
första klagomålet kom samma helg jag flyttade in
och han sa till mig att om han vetat att jag har hund, så hade han tackat nej.
Sen talar han om Hur jag ska fostra och att jag .måste
skaffa kraftigt antiskallhalsband som kostar tusenlappar!!
Eller så får hunden bo hos nån annan!
Jag kan väl fan inte skaffa hund för att lämna bort!?!?!

Förra hyresgästen hade katt, värden glömmer fråga om jag har djur!
Sen ställer han krav i efterhand! Ger mig kraftig ångest sånt här!
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

vi måste hitta orsaken varför han skäller först, o han ska inte ha nåt halsband ,HAN VET ATT DU SÖKER ANNAN BOSTAD , DÅ FÅR KÄRINGA ÖVER HA LITE TÅLAMOD ,