torsdag 13 november 2008

Slump eller bara stulet?

Jag skrev ju på klotterplanket till Lasse Stefanz i slutet på oktober,
då jag hörde min dikt i låtversion.. Kollade nu och har fått svar.
För er som inte minns, så skrev jag blogginlägg om detta också, som ni finner här!

Så här lyder min fråga på klotterplanket, och svaret dom gav mig, ser ni nedan!
Jag följde deras råd och hörde av mig till STIM. Nu väntar jag på mailsvar.....




------------------------------------------------------------------------------------------------


Hejsan!

Lånade mammas bil häromdagen och en skiva med er satt redan i. Rätt var det är så hör jag texten av en dikt som JAG skrivit för massa år sedan.
Grönwalls har tydligen "gjort" den från början vad jag förstår, men texten är en dikt som jag en gång skrev.

Jag tänker på texten i låten "i varje andetag".
Jag har dikten på min hemsida druttizen.se


Josefina Dernsjö, från Norrköping den 29-10 2008




Svar:
Hej Josefina. Har lite svårt att tänka mig att Bert Månsson en utav landets bästa låtskrivare skulle ha stulit texten till " I Varje andetag ", men om det nu skulle vara som du påstår, så tycker jag du skall kontakta STIM för hjälp. Kram JC

------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: