onsdag 29 oktober 2008

Surprise!!



När jag lånade mammas bil, i typ lördags eller vad det var..
Så satt det i en skiva med Lasse Stefanz (Vagabond).
Tog mig ett kortare strög på stan
och rätt var det är så hör jag en text jag känner igen!

eye popping

Jag hör ganska fort att det ju är min favorit dikt
som jag skrev för massa år sen nu..
Så här går min dikt:


Jag blundar, men jag ser ändå
Jag hör mitt eget hjärta slå.
En längtan efter dig,
Finns alltid inom mig.


Jag blundar och jag önskar så
Om du ändå vore här ändå.
Men vart jag än är,
Så finns du alltid här..
Här i min dröm,
så varm och öm finns du..
Mitt hjärta minns.


Jag blundar och min tanke går,
Bara till dig, du finns alltid inom mig
Jag älskar bara dig




Den finns med i en gammal skol- filofax och även på min hemsida,
där den finns under poetry. Där samlar jag MINA privata dikter
och denna dikten finns under fliken < 2005.
Där finns alltså de dikter som skrev FRAM till 2005,
eftersom jag hade svårt med exakta år på flera av dikterna.





Låten som Lasse Stefanz sjöng, är tydligen nått dom tatt från Grönwalls, så det är väl Grönwalls som jag ska "skylla" på isåfall. Som måste tatt min dikt för massa år sen och gjort om den lite grann för att få sig en sång av den.



Tänk er själva....

Ni skriver en dikt och den blir en av era favoriter,
sen hör ni den flera år senare, som en sång på en skiva!

yikes! Sånn blev jag!


Jättekul idé, men borde man inte fråga först?? looking right
Verkade som att låten kom ut typ 1997-99 nånstans..
Ska hem och kolla i min filofax sen (som nog är på vinden),
för vi lämnar ju Lidköping idag i eftermiddag och då
ska jag försöka se vilket år dikten kan ha skrivits, men antingen
skrevs den ju 96-97 eller nånstans där, om jag kan minnas rätt.

Flyttar ju på fredag, så får se om den kommer fram....
Året stämmer ju in också som sagt, på då dom borde ha tatt den.
Och dikten har ju i alla år funnits på min privata hemsida.



bug

Här är texten ..som Lasse Stefanz sjöng dikten!
Jämför själva! Inte mkt ändringar precis:




Jag blundar men jag ser ändå
Jag hör mitt eget hjärta slå

En längtan efter dig

Finns alltid inom mig

I varje andetag


Jag blundar och jag önskar så

Tänk om du vore här ändå

Men vet vart än du är

Så finns du alltid här

I varje andetag


Här i min dröm

Så varm och öm finns du

Mitt hjärta minns

Var än du finns just nu


Jag blundar och min tanke går
Till alla underbara år

Du funnits här hos mig
Jag älskar bara dig

I varje andetag


Här i min dröm
Så varm och öm finns du

Mitt hjärta minns

Var än du finns just nu


Jag blundar och min tanke går...



.

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

Ganska smickrande att dom använt din dikt, fast lite fult att intte fråga. Men bara är den