tisdag 29 april 2008

'Han kommer när man ropar'

 .
Fick mail från uppfödaren idag igen och hon skriver om
att det är fint väder där upp i Härnösand, och att Wilmer är duktig.
Hon har börjat kalla honom så, för att vänja honom vid det
han kommer heta och hon berättar att han kommer när man ropar! :D

Låter riktigt kul att höra! Han låter mkt snabblärd och duktig!
Det var ju inte alls länge sen jag kom på namnet & meddela henne typ igår
att han ska heta Wilmer.
Då kan han sitt nya namn rätt bra redan när jag tar över honom!
Ska bli mkt kul att hämta honom i Stockholm den 9 maj! :rolleyes:



Det var idag fullbokat i varje kurs,
men jag har idag lämnat intresse via mail hos norrkopingsbrukshundklubb.com
om att jag är intresserad av att börja någon valpkurs.
Han ska ju vara 4-9 månader då och under kursen lär
man sig grunderna i hur man ska träna sin valp,
bygga upp en god kontakt och ta hand om den på bästa sätt.
Valpen får massor av nyttig social träning både med andra valpar och människor.
Undervisningen sker både i klassrummet och på appellplan.
Kursboken 'Din hund' av Sven Järverud och Gunvor af Klinteberg - Järverud ingår i priset.

Jag fick svar väldigt fort om att dom kan få in mig i en sommarkurs
för valpar och nybörjare som startar 2 juni.
Det kommer att vara i vardagar men sedan även någon dag på en helg
då det tränas spår/näsarbete i skogen.
Ska nu se till att han kommer in på detta, så att grunderna i hans lilla uppfostran
och lydnad tar fart, vilket kan vara bra.

Har även kollat på snygga bandanas till Wilmer!
Det är alltså såna snusnäsdukar i tyg, såna som kopplas till cowboys bl.a.
En svart-vit har jag beställt som var snygg och en röd, som även den hade vitt mönster.
Bandanas som det heter är ju billigt och är lite tufft när en hund går i, så hoppas Wilmer trivs i det.


Over 'n out för denna gång!
:heart: KRAM :heart:

Inga kommentarer: