tisdag 5 februari 2019

Till er tjänst?

.
När jag var liten var polis ett av mina drömyrken som för många barn.
Visst har jag varit busigt barn av mig och kanske inte alltid är hundraprocent laglydig i allt,
men alla får göra fel, så länge man står upp för dom och Lär av sina misstag.
.
Är det dock någonting jag kämpar för så är det trygghet och rättvisa.
När jag sett någon råkat illa ut så har jag gripit in utan att tänka på min egen säkerhet.
Även de som gjort Mig personligen illa, har jag på alla sätt kämpat för.
Försökt att förstå varför det hände för att sedan försöka hjälpa dom på rätt bana igen.
Jaaa det fungerar till de börjar skylla ifrån sina problem på någon annan....
.
Nu blev jag ju inte polis men mina egenskaper om sanning och rättvisa,
är ändå något jag burit med mig genom både livet och genom mina relationer likaså.
Nu finns det dock en möjlighet öppen att faktiskt jobba på polisstationen!
Inte som polis och i yttre tjänst, men för att jobba i reception med lite andra uppgifter.
Ett sommarjobb så varför inte tänker jag. Så vad tror ni, ska jag söka?!

Inga kommentarer: