fredag 8 februari 2019

Mellan dröm och verklighet

- . j0sefina.blogspot.com
.
Men oj.... I natt hade jag en så verklighetstrogen dröm. 
Kändes liksom inte som en dröm, vilket gjorde att jag vaknade en aning förvirrad...
.
Drömde att jag träffade på mitt ex i någon lokal där det var fler folk.
Men har han träffat en ny igen, var min allra första tanke tyst för mig själv.
Lite slumpmässigt hamnade vi i någon form av foajé samtidigt och var ensamma där.
Som ett kapprum kan se ut i kyrkoförsamling, skulle vi väl hämta något.
Man hörde hur folk minglade smått i rummen intill och så gjorde även hans nya flickvän.
Gissningsvis var hon helt ovetande om min existens, precis som de övriga av
kärleksrelationer han haft efter det tog slut mellan mig och honom.
.
Vi var vänliga mot varann och jag upplevde att han uppskattade min närhet.
Lite förvirrad kände jag då att jag behövde ställa honom en fråga jag länge undrat över.
Frågade honom vad det är som gör att han fortfarande håller mig kvar...
För utåt sett verkar jag ju vara den mest värdelösa person han mött där jag bara är Fel,
men inåt sett besöker han min blogg vid sidan av varje ny relation han har.
.
Min fråga var lugn och nyfiken, men fick honom att inte helt hitta orden.
Allt jag ville var att förstå, för i min värld stämmer ju inte ord och handling överens där.
Men plötsligt kom hans nya flickvän in till kapprummet där vi befann oss.
Denna var blond, glad och jag märkte på henne att hon inte alls förstår att jag är hans ex.
När hon samlade ihop deras ytterplagg fick jag ett utrymme att tyst säga
till honom att du har ju en ny flickvän nu som gör dig lycklig, så håll dig till henne då.
Han såg förvirrad ut, som att han egentligen hade mer att säga till mig,
men jag greppade min cykel utanför, medan han och ovetande tjejen skulle till en bil.
Sen låg hans bil sakta tätt bakom då jag cyklade på den enda grusvägen...
.
Vad märkligt man kan drömma och att det kan kännas så verklighetstroget.
Intressant är att jag tänkt på denna fråga och under en Annan av hans relationer efter mig,
ställde jag faktiskt denna frågan på riktigt. Det är väl nu fjorton månader sen.
När .jag. avslöjades blev han lämnad och strax efter stod han i min hall och sa farväl.
Iallafall offentligt sett, för att återgå till sin plats bakom kulisserna..
Kan ändå inte förstå hur man 'har kvar' någon man avskyr, .när man har en ny man älskar.
Men varför detta kom in i drömmen och varför just nu... .jaaa det vet jag inte.
. Länk: .Reaktioner .

Inga kommentarer: