torsdag 22 november 2018

Thanksgiving Day ♥

Just idag är dagen att fokusera på vad vi är tacksamma över.
Även om livet ibland känns tungt eller motigt, är det viktigt att leta fram det positiva.
Kanske en tid till förlåtelse och tid att sätta fokus på vad vi uppskattar.
Något som vi människor behöver bli bättre på är iallafall att se vad vi faktiskt Har för fint,
istället för att gnabba över vad vi Inte har eller vad vi Kunde ha haft.
.
.
Jag är tacksam över små saker, som att kunna låsa dörren om mitt hem.
Kunna dricka rent vatten direkt ur kranen, då det i alla länder faktiskt inte är en självklarhet.
På Cypern fick vi inte det och när mitt kök byggdes om var jag begränsad..
Jag är extra tacksam till de personer som visar mig välmening, för jag vet hur motsatsen känns.
Tacksam till de främlingar som ser mig i ögonen och bekräftar med ett leende.
Tacksam att familj vill dela mina tårar, lyssna på mitt innersta och skratta till magen krampar.
Tacksam för varje gång någon ser vad jag gör för dom. Att inte ta för givet.
Likaväl som att brandmännen som släckte grannens lågor i somras såg sin insats som självklar.
Medan mitt perspektiv såg att vi hyresgäster kunde varit hemlösa utan just dom.
.
När som helst kan vi förlora någon vi älskar, eller rent av förlora tryggheten.
Så stanna upp i nuet och var tacksam för allt det fina. Ge även någon annan en värmande
anledning att faktiskt uppskatta Dig. .Happy Thanksgivning to all of you ♥

Inga kommentarer: