söndag 18 november 2018

Det lilla extra ★

Ibland kan vardagen kännas lite enformig så här års.
Det är ju kallt och vi människor dras alltmer till att spendera vår tid inomhus.
Men med en liten extra ansträngning kan man bryta vissa kvällar.
Slå igen locket på datorn, mobilen på ljudlös och istället sätta ugnen på 250 grader.

Redan i veckan startade jag helgens förberedelser för lite extra inlevelse.
Så hemmet är härmed både skrubbat och rent, huden len och insmord i denna torra årstid.
Spenderat extra tid med smink och hår, för att känna mig fin i min klänning.
För att sen avnjuta kycklingfyllda tortillas, direkt tagna ur ugnen.
.
.
Jag vaknar upp till en tyst söndag som låter veckans uppstyr få lägga sig.
Trots all tid framför spegeln dagen innan, är lockarna idag endast ett minne blott.
Jag slår på en film, applicerar kall pasta i gårdagens salladsrester och tar mig sedan ett varmt bad.
Låter de senaste dagarnas ansträngningar, nu ersättas med en aning avskalat veckoslut.
Ibland vill man göra sig till lite extra. Ibland vill man bara gosa ner sig i soffan.
Liksom trivas i sitt egna sällskap. Där tänker jag låta mig falla in i julfilmernas maagiska värld ★
Tända ljus och salvia. Bygga upp mig en trivsam stämning denna söndagskväll.
Denna söndag som även innebär att det idag är exakt fem veckor kvar till jag fyller 35 år.

Inga kommentarer: