fredag 11 maj 2018

Thoughts.

Ju äldre jag blir desto mer inser jag värdet av olika saker.
Som livsnjutare förstår jag tex att klyschan i att ha kul utan alkohol stämmer alltmer.
Jag förstår värdet bättre i att lägga min energi på de som ger energi tillbaka.
Vet den genuina känslan som uppstår när fina ord går hand i hand med dess handling.
Värdet i att bli uppskattad. Precis för det jag gör och den jag Är.
.
Många gånger har jag hållt fast vid någon som söker sig till andra,
eller någon som egentligen gör sitt bästa i att visa att jag inte är något de värdesätter.
Någon som smutskastat mitt namn, mina handlingar, eller min rättvisa.
Jag har förlåtit dåligt agerande, låtit mig vara slagpåse och ett andrahandsval likaså.
Men någonstans på vägen förstod jag vad det faktiskt innebär med omtanke.
Hur det känns att få den där uppskattningen. Känslan av att möta den där ögonkontakten.
Från den som ser rakt igenom mig och ändå väljer att tycka jag är fantastisk.
.
Hur känns det egentligen att verkligt på riktigt vara älskad?
Den där känslan alla ytliga sökare är ute efter, men aldrig finner pga murar framför hjärtat.
För visst är det så att enda vägen till den där stora känslan, är att släppa in.
Kan man attrahera någon i bara energi? Ja jag tror faktiskt det. Fina tankar attraherar.
Känslan är trots allt det som styr vilka som stannar och vilka som går.
Jag tänker på de som vill Ha mig i sitt liv. Jag tänker på de som bett mig Försvinna.
Men också på de som någonstans inte kan bestämma sig...
Dagens läsning ←

Inga kommentarer: