måndag 14 maj 2018

Åter i Blekinge ♥

Det var åter dags att styra turnébilen och Doktor Glas mot Blekinge.
Vilken charmig teater vi mötte i Karlshamn, där de bevarat lokverkstaden både inne och ute ♥
.
.
.
Jag klev av på teatern direkt för att rigga scenografi, rekvisitan och även ljud & ljus
tillsammans med teknikern, för att jag sedan under föreställning helt och fullt står bakom spakarna.
När jag förberett det mesta på teatern så tog jag mig till hotellet för att käka.
.
.
.
.
En somrig dag och promenadsträcka mellan teater och vårt fyrstjärniga hotell ♥
Snart var det dags för hela mitt crew att inta teatern och för Thorsten att förbereda sig i logen.
Sminket ska på plats, scenkläderna likaså. Signeringsbordet ställas upp,
och publiken samlades successivt för en förväntansfull afton, innan vårt insläpp till salong.
.
.
Efter föreställning och signering så roddade vi av och tog oss ur teatern.
Allting på mitt ansvar som turnéledare och medproducent att vi lämnar lokalen korrekt.
Allt ska upp, sen ska det ner. Men så är det med turnélivet och alla hjälps åt.
.
.
Kvällen avslutades på en trevlig lugnare krog intill vattnet i sällskap.
Att slå sig ner för att prata, skratta och ta någon öl tillsammans efter föreställning är trevligt ♥
Man släpper arbetet och kopplar av liksom. Sen går man och lägger sig typ.
Man vaknar upp i stillhet till hotellets frukost. Helt okej sådan på detta hotell.
Man är ju så van att bo på fyrstjärniga hotell numera att man jämför dom med varann.
En del har enklare frukost medan andra har precis det man önskar.
Scandic Plaza .i Borås är hittills min favorit på just frukost. Snacka om att ha Allt ♥
Men sen är det dags att checka ut och bege sig till nästa stad.
.
.
.
.
Från den ena staden till den andra och en fantastisk teater tillmötes.
Kristianstads Teatern måste vara en av landet vackraste. En ära att få spela i denna miljö ♥
Som vanligt riggade jag scenen, ljud & ljus och preppade teatern generellt.
Allt ska vara redo inför föreställning och publikinsläpp likaså.
.
.
.
.
Ännu en lyckad föreställning och signering likaså ♥
En späckad helg som nu höll på att nå sitt slut är absolut värd att fira på restaurang.
Vi blev tipsade om en kändistät, nästan femstjärnig sådan,. Kippers Källare.
Även kungen äter på denna restaurang. Det var fullbokat men vi hade inga problem ändå.
Är man i sällskap med Thorsten Flinck så får man ett fint bord oavsett.
.
.
.
.
Jag testade fisk denna afton. Rödingfilé som är fylld med örter och lindad i lardo.
Halstras och serveras med ostronemulsion, kålrabbi, pepparrot och vattenkrasse. Bara sååå gott!
Märks verkligen att denna restaurang nästan är femstjärnig. Hög kvalitet!!
.
.
.
.
Att vakna upp i riktigt sköna sängar, en strålande solig dag i Kristianstad.
Att först ta det lugnt en stund på hotellet, följt av en trevlig söndagspromenad i fina city.
Med räkmacka på ett av stadens fik och att få se sig om på fina gator.
Blekinge har ju ganska fina små städer intill vattnet. Hittills gillar jag Karlskrona lite extra ♥
Nu lär det väl dröja tills jag besöker trakterna igen, men glad att jag fått chansen.
.
.
.
På eftermiddagen slog vi på spotify med extern högtalare.
Med nervevade rutor denna somriga dag så sjöng vi i turnébilen på vägen hem.
Jag körde bilen med släpkärra under större delen av vår hemresa.
Mörkret föll in och vi stannade lite här och där. Ingen hade speciellt bråttom hem ♥

Inga kommentarer: