fredag 22 december 2017

Förberedelser

Torsdagen blev för mig en heldag i Skövde ♥
Gick upp tidigt och tog vår turnébil för ett flertal timmar på stan på egen hand.
En liten sittpaus tog jag mig när magen slutligen bad om det.
En smarrig biff med kantarellsås gjorde susen och även att få en liten vilostund.
Ja man hinner med många butiker på en hel eftermiddag.
Tittade på julklappar åt både mamma och syster, hittade även en topp till mig själv
samt letade också efter blodröd scarf till Thorsten Flinck.
Jag hittade slutligen vad han efterfrågade, men han behöver den inte förrän på onsdag.
Tänker på vår turné när jag gick runt där i Skövde faktiskt. Bra minnen ♥
.
Framåt torsdagskvällen var det dags att åka hem till Mia
där det satt ett mindre sällskap och väntade på att få fika och småprata med mig.
Några trevliga timmar och ett bra avslut på mitt Skövde besök.
Jag var hemma hos mamma precis lagom till. Opinion Live .skulle börja på SVT1.
Th åkte ju till Göteborg redan på morgonen för att gästa programmet.
Strongt att kliva ur sjukhussängen för att åka iväg och sjunga sin jullåt i tvn ♥
.
.
.
Vaknade upp helt utan väckarklocka denna fredagsmorgon.
Det var nu dags att bara låta mig få sova ut lite. Vakna när man vaknar liksom.
Jag har slagit in massa julklappar och vi har småstökat i köket idag.
Mammas goda köttbullar inför julmaten är nu förberedda.
Vi har även bakat kanelbullar tillsammans och redan mumsat i oss flera stycken.
Vad är godare än nybakat liksom! Mysigt kvalitetstid dessutom.
Hallon har legat och tinat, tårtbottnar gräddas i ugnen i detta nu och ska bli tårta.
För om några få minuter är det min födelsedag, tänka sig ♥

Inga kommentarer: