lördag 12 augusti 2017

Sörping ♥

Erika föreslog att jag hänger med dom till Stockholm över dagen.
Men så var medelhavets värmebölja utlovad att nå Sverige ♥
Iallafall över fredagen och då får man ju passa på att njuta av den sommardagen.
Så jag började dagen lugnt med några timmar på en filt i solen.
.
.
Solbrun i hyn och nyduschad, fortsatte denna underbara fredag i solen.
Varför inte spendera den stunden i mysiga. Söderköping.tänkte jag och visst blev det så.
Kycklingfilé intill kajen med berg och båtar som utsikt är livet ♥
.
.
En liten sjöstad när den är som allra vackrast ♥
Nedanför berget puttrar de vackra båtarna in och längs med kajen är dess serveringar
välbesökta av livsnjutare från både högt och lågt. Glädje i luften.
Uppe på berget har man hela samhället nedanför sina fötter. Fantastisk utsikt!
Ger mig ett inre lugn. I could be in this moment for ever ♥
.
.
.
.
Alla rustika små trähus med detaljer och en känsla av att befinna sig i en gammal
omtyckt Astrid Lindgren saga. Kullersten och vackra gatlyktor.
En vacker liten sjöstad pyntad med blommor, välskötta gränder och mysiga trädgårdar ♥
Minns de somrar vi jobbade inom teater hemma på. Strömsholmen.
Vi åkte hit på en rejäl glass efter jobbet och såg solnedgången i sin bästa skepnad.
Ska finnas inlägg från det i bloggen, men hittar dom inte just nu..
.
.
.
Ja solbrun hy och fantastiska temperaturer ända in på natten.
God mat vid kanalen, solnedgång på bergstoppen, följt av en skön senkvällspromenad
genom vackra Sörping. Kan inte önska mig mer en perfekt sommardag ♥

Inga kommentarer: