måndag 7 augusti 2017

Estocolmo ♥

Det blev en tidig söndagsmorgon iväg mot Arlanda.
Funderade på att packa ner mig i Ida's resväska och följa med ner till värmeböljan,
men nöjde mig gott med en vänskaplig heldag i Stockholm istället.
.
.
.
Tänk att jag verkligen inte varit i Stockholm överhuvudtaget på hela 3 års tid!
Då var det jag och syster som var där med övernattning. - Se här!
Nu var det bannemej på tiden och efter Arlanda bar det genast iväg mot MoS.
En caramel macchiato på. Starbucks .blev en lyxig frukost ♥
Flera våningar, mångfald av butiker och utbud.
Honeycomb .hade smarriga frozen yoghurts, men det blev en kall smoothie istället.
Jordgubb och mango, som satt finare i strupen än en fika denna gång ♥
Jam Jam .fick mig att tänka på något helt annat..
.
.
.
Att Niantic just denna helg startade ett Pokémon Go event var ju bara ett plus i kanten.
Ett event som dessvärre bara huvudstaden får ta del av i vårt avlånga land.
Kängurun som annars är regionsbunden till bara Australien tex.
Värsta paradiset för dessa sällsynta figurer och jag träffade på ett flertal bekanta på MoS.
Har ju fått ett stort socialt liv tack vare spelet och alla vet vem jag är.
.
.
.
Efter flera timmar i Solna, var det trevligt med lite omväxling.
Så in mot stadskärnan för att samla nya intryck för resten av söndagen blev det ♥
Tjohoo! När en riktigt kraftig skur slår till stort över huvudstaden är det lika bra
att få mat i magen och italienskt fungerar alltid. .Mmm Lasagne!
.
.
.
Tur att regnskurar är tillfälliga, även om de ibland hinner ge tillräcklig effekt.
Dyngsura skor, .men glad långpromenad genom vacker stad ♥
.
.
Rogivande intill vattnet och som alltid magiskt kring alla vackra gränder.
Gatorna torkade upp snabbt och uteserveringar nyttjades flitigt precis som det ska vara.
Kvällar som dessa kan man nästan gå obegränsat och samla intryck ♥
.
.
Mynttorget hade en sitt-demonstration, medan plattan var ödslig.
På avstånd hördes fest ifrån olika håll och några spår ifrån prideveckan fanns kvar.
Natten intog och det var dags att runda av denna underbara heldag.
Tur att jag tog med mig sköna sockar så jag kunde ta av de blöta skorna i bilen.
.
En lång och innehållsrik söndag. Kan lova att jag väl hemma sen sov riktigt djupt!
Jag är nöjd, tacksam och drömmer redan om ett återbesök i huvudstaden ♥

Inga kommentarer: