fredag 26 maj 2017

Salsa under nymånen ♥

Torsdag, nymåne och Kristi himmelsfärdsdag.
En ganska så varierande dag som var väl värd att unna sig fyra rätters från kinesen.
Man får även glass som efterrätt och så räcker maten till morgondagen.
En hel del utomhusvistelser och en cykeltur där man plötsligt och oplanerat
hamnade ute på Händelö, där det fanns trevliga platser intill vattnet.
Båtar, fåglar, men också musik i högtalarna med goa tunes att sjunga med till.
Det där att sjunga i stämmor har jag ju alltid gillat. Man blir glad ♥
.
.
.
Dagen styrde senare in mot city igen. Underbart väder!
Det ena leder alltid till det andra och plötsligt var man på en glädjefylld latinokväll.
Som alltid så där fantastiskt stämning i luften med dessa människor ♥

Livebandet drog igång folket mest, men även resten av kvällen var dansgolvet aktivt.
Jag älskar att musiken får folk att släppa loss. Alla är liksom med ♥
Så klart även jag. Tänk att dans kan sprida en sån oerhört glädje mellan människor.
Blev även uppbjuden att dansa salsa. Fick höra att jag har det i blodet.
Ja helt ovan är jag faktiskt inte, men jag sa till honom att han gärna får lära mig mer.
Han undrade om jag vart ihop med latino någon gång. Jo det har jag.
En äkta mayaindian dessutom, men adopterad hit och sen uppväxt helt i Sverige.
Men både dans och språk har jag nog medfött, skulle jag gissa.
.
.
Wow, vilken kväll det blev! Egentligen helt spontan och oplanerad.
Jag var ju inte ens sminkad, men några där tyckte ändå att jag är väldigt vacker.
Nymåne är en bra tid att önska sig och denna månad blev det glädje.
Det blev en så enormt härlig stämning och det blev salsa under nymånen ♥

Inga kommentarer: