fredag 21 april 2017

Sista spurten!

#PokémonGO
Jag vaknade upp till en blåsig men solig fredag.
Kom precis in från en promenadrunda. Ganska behaglig temperatur trots blåsten.
Men annat var det igår. Blev ett grått och regnigt sista dygn på påskevent,
men det får man ta. För är det dubbel xp och halva priset på lucky egg, så är det!
.
Men man ser också mycket under dessa långpromenader.
Synen av att stadens alla uteserveringar är på gång att öppna, är ett fint vårtecken.
Älskar ju att sitta och ta något gott att äta eller dricka på mysigt ställe.
Se solen gå sakta gå ner medan man sitter och småbubblar i något trevligt sällskap.
Änderna är tama, småfåglarna kvittrar medan måsarna skriker.
Ekorrar skuttar glatt i Folkparken medan vilda pokémon dyker upp i displayen.
Vid krem har det varit fullt med folk att småprata runt med.
Helt galet hur socialt detta spelet är. Passar mig fint som ju älskar att mingla.
Unga som gamla, tjej som kille, partners som enskild....
.
.
Men hur blev mitt resultat på denna spelveckan då?
Ja eventet som skulle ha slutat 22 igår kväll, höll på ända till klockan 3 imorse.
Promenerade mig alldeles mörbultad de sista två dagarna, haha!
Startade eventet en bit in på level 33 och landade närmare 35.
Jag har sett till att sitta i 10 gym varje dag, så jag kunde köpa lucky egg paket.
Har slösat 17 sådana. De gav ju fyra gånger xp så bara att köra på.
Har kläckt fram flera saknade bebisar, med också min efterlängtade sista chansey.
Snurrade fram alla items och dexade en himla massa nytt under event.
.
Spelade nästan ingenting de första två dagarna, så jag känner mig klart nöjd.
Jag är som sagt ingen spelnörd av mig, men detta är något annat.
Jag skulle aldrig röra så här mycket på mig annars. Inte heller vara ute i oväder.
Alla trevliga människor man möter och minglar med i övrigt.
Är så trött på allt flörtande som vissa desperat sysslar med till höger och vänster.
Det är så himla skönt att kunna umgås så här, enbart för att umgås.
Men nu är påskeventet över och just idag tänker jag bara pyssla om mig själv.
Strax tänker jag låta min ömma kropp få vila i ett varmt bad ♥

Inga kommentarer: