lördag 29 april 2017

Chasing Shadows

Se här!
.
Jag bläddrade precis tillbaka till förra årets Valborg.
Hade en photoshoot då och tänkte bara rota fram vilka foton jag valde att publicera.
Men uppenbarligen blev det aldrig något inlägg med resultatet.
Det måste jag ändra på! Så tänker gå igenom materialet och välja ut några foton.
.
.
.
När jag letade igenom en massa blogginlägg fick jag se ett beteendemönster.
Det slog mig att jag har en tydlig röd tråd genom mitt liv..
Jag jagar nämligen killar som jagar någon Annan tjej. .Men vem jagar då Mig?!
Ser att jag slåss för att övertyga om att jag är en fin och bra tjej.
Om han tvivlat på min sanning, har jag anpassat mig för att öka trygghet.
Kärlek och känslor är aldrig logiska och förmodligen det enda vi inte kan styra över.
Men att behöva överbevisa sig som en Bra tjej är väl ändå inte kärlek?
.
Jag är en filosofisk tjej som slåss för både rättvisa och sanning.
Ställer ofta frågor om varför, .för att gå till botten. Har en stark önskan om att Förstå.
Mig får man tex gärna vara kritisk mot, men jag vill förstå Varför.
Att tex säga att jag är dålig är okej, men förklara då konstruktivt Vad jag gör för fel.
För hur ska jag ta ansvar för mina beteenden om jag inte vet grunden?
Ja jag är en växande person som mår bra av att lösa problem och lära av misstag.
Men ibland kanske jag söker svaren på orättvisan lite för mycket..
.
Ja jag ser det tydligt och det är ett upprepande mönster i mitt liv.
Egentligen har jag sett detta tidigare, så det är ju inte en överraskande insikt.
Men har nog helt enkelt bara inte Velat att det ska vara sant..
Inte konstigt att relationer brister.. Inte konstigt att jag inte känner mig förstådd.
Ett tydligt svar är när jag släpper killen fri och han går till nån annan.
Visst har jag fått tillbaka honom när jag tagit för mig, men sen är där en ny tjej igen.
Ja där ska man låta honom vara! Där visar ju han vart Han står.
Fotstegen i snön kanske leder till ett hem. Men en låst dörr skall icke bändas..

Inga kommentarer: