fredag 6 januari 2017

Time to grow up ♥

-Tidigare inlägg
.
Nu var jag så ivrig i att få in mina nya tallrikar i köksskåpen.
Min nya fina servis. Dinera .i 18 delar. Köpte till dessertskålar i samma serie.
Tycker serien är snygg. Älskar antistick materialet och formerna.
Nu har jag tillräckligt för att byta ut allt gammalt i skåpen.
Tallrikar jag tog över när jag flyttade hemifrån liksom. Skönt att växa upp lite.
För det är precis så jag känner nu när jag gör plats för nytt ♥
.
.
Ja jag hade minsann att göra hela torsdagen, för Allt åkte ur skåpen.
Det började med att dricksglasen behövde en ny placering.
Sen greppade jag att äntligen ta tag i skafferiet, där byttor ligger i ett enda kaos.
Köpte ju även en massa nya matlådor på Ikea, som behövde plats.
Valde att kasta en del udda byttor och istället satsa mer på serier av samma.
Allt togs ut! Skåpen städades och allt diskades innan det tog plats.
Det var även då jag märkte att min nya tallriksserie inte suger åt sig vattnet.
Idag tog jag mig en kortare sväng på stan för lite shopping.
Köpte en ny rund duk till kaffebryggaren. En turkosgrön i rejält material.
Kuddarna i soffan har liknande nyans, så det blir som en röd tråd.
Har i övrigt bytt ut alla jul dukar till plommonlila igen.
Köpte två ugnsformar i samma orange nyans som dessertskålarna från Ikea.
De får ersätta mina gamla fula glasformar jag växt upp med.
.
Oerhört skön känsla att kunna ersätta flytta hemifrån grejer, med helt nytt!
Har liksom inte behövt tidigare, men kände att nu var det dags.
Jag är verkligen supernöjd! Känns faktiskt som att växa upp på riktigt.
En frisk början på det nya året, kan man nog säga ♥
.
Det har hunnit bli fredag och kvällen spenderas hemma.
Jag fick tacka nej förut till ett erbjudande ifrån några nyfunna vänskaper.
De ville hämta upp mig, men kände jag behöver bli klar i köket.
Kan vara skönt att få ordning på det där sista innan syrran kommer imorn.
Älskar hur de visar såna där mysiga filmer på tv dessa dagar.
Funnits hur mycket som helst att välja på. Helt ok att vara hemma ♥

Inga kommentarer: