söndag 4 december 2016

★ Advent ★

Andra ljuset tänt ★ Ännu en vecka passerad.
Tänk att vi redan närmar oss jul, men också snart inleder ett helt nytt år.
När jag ser tillbaka på detta året har det stundom varit turbulent.
Men jag ser också en blogg fylld med fina bilder, från trevliga stunder.
.
Mycket har jag lärt mig. Mycket har jag utvecklats.
Nya bekantskaper har knutits, även om jag ännu har en väg kvar att vandra.
Traumat av att regler sattes upp för mig, men aldrig för dig.
Men jag vet mycket bättre än att älta det som jag ändå inte kan påverka.
Det sägs att livet kommer upprepa sig tills man Lärt sig läxan.
.
Du kan inte bestämma hur någon ska behandla dig.
Alla har vi våra egna ansvar och vår egna väg att vandra i vår utveckling.
Däremot kan vi alla sätta gränser på vad man förtjänar för respekt.
Jag har lärt mig att släppa ordet varför. Frågan är inte min tyngd att bära.
Kan ju inte lära någon vad självinsikt, eller rätt och fel är.
.
Vi kliver in i årets mest ödmjuka högtid, fylld med goda handlingar.
Med tända ljus omkring mig denna lugna söndag,
så tar jag mig en stund att reflektera över året ur en positiv vinkel.
Ingenting är ångrat i mitt liv. Allting leder ju till nånting.
Tror möten med människor, händelser och situationer sker av en orsak.
Det är sedan upp till oss var och en att se bilden uppifrån.
Idag har vi andra ljuset tänt. Ha nu en fin advent alle sammen ★

Inga kommentarer: