måndag 14 november 2016

Från dröm till verklighet

.
Herregud vad kraftiga drömmar jag haft i natt.
I en dröm fick jag ett chockerande dödsbesked. I en annan blev jag sårad av pappa 
och han grät förtvivlat när han såg min sorg och försökte gottgöra.
Allting var så märkligt eftersom denna syn aldrig skulle hända på riktigt.
I en annan dröm bodde jag i en lägenhet med några få fler, fast varsina sovrum.
En av oss tog in en farlig person i hemmet för att hjälpa den typ,
men placerade denne att sova i mitt rum istället för sitt egna märkligt nog.
Varför ta hem någon som man sen låter sova hos någon annan liksom.
Personen skrämde mig och såg ut som någon ur en skräckfilm.
Ni vet en sån obehaglig som bär hockeymask och aldrig visar sitt ansikte.
I mitt rum fanns en stor dubbelsäng med obäddade madrasser och denne farlige
kille gick ut en sväng och kom tillbaka helt lerig. Satte sig på sängen..
Givetvis blev madrasserna helt leriga. Jag minns min reaktion när jag såg detta.
Man kan ju förvisso drömma mer under fullmåne, men så här..
.
.
Men sen var det dags att vakna och möta en ny verklighet.
En märklig "knöl" som upptäcktes av en ren slump vid ett helt annat besök,
har kastat mig mellan två remisser med experter i området.
Snabbt bedömdes att denne måste bort och det kommer att ske i Linköping.
Magnetröntgen kommer dock att ske innan ingreppet.
Men uppenbarligen fanns det inga tider tillräckligt snabbt i mitt närområde,
för nu har jag plötsligt kastats iväg ända bort till Motala för detta.
Får se va de hittar i skallen på mig. Tomt är det definitivt inte iallafall .haha!
.
Efter magnetröntgen av huvud kommer jag få tid till ingreppet.
De har satt som Krav att inte komma ensam, då jag kommer vara vid dåligt skick
efter ingreppet där benen kan vika sig och medvetandet vara så där.
De har förklarat att jag måste direkt hem och hålla mig hemma hela dagen.
Kanske underskattar, men hur svårt kan det vara att resa själv?
Får väl stanna kvar längre om inte annat då.. Nåja nu tar vi en sak i taget.
#ingrepp
.
.
- Läs om min Magnetröntgen här!

Inga kommentarer: