måndag 17 oktober 2016

Wind of change

.
Inför min vecka i. Cypern .var jag orolig för min IBS mage.
Hur skulle den reagera på deras kost?! Svaret är att den reagerade inte alls.
Bortsett från att de har mer rena råvaror och mindre laktos,
konstaterade min dietist att jag under denna resan faktiskt slappnade av.
Alla läkare är ju överens om att min största bov är - inre stress!
Först ska man så klart se över sin Livsstil. Sedan testa kosten via Fodmap.
Matlådor med blandfärs i ena och kycklingfilé med olika godsaker i den andra.
Ja så här såg det alltså ut när jag gick över till 100% laktosfritt.
Samt några övriga små ändringar på matvanor som min dietist bad mig prova.
Idag hade vi återkoppling och nu kan jag återgå ungefär som vanligt!
Fast framöver dra ner på vitt mjöl och pasta. Vill jag äta bröd ska det vara råg.
.
.
.
Hösten är här och i sina vackraste färger! Men var är den härliga höstsolen? .
Man liksom vaknar när det är mörkt och somnar när det är mörkt..
Jag har iallafall unnat mig ett par bruna vardagsskor med fodrad insida.
Kan vara trevligt att ha alternativ hemma som inte är svart.
Har nu hunnit gå in dom under några dagar och tycker dom är sköna ♥
.
.
Lästips: Michael Larsen

Inga kommentarer: