torsdag 27 oktober 2016

Byrån ♥

De senaste dagarna har jag hintat om mitt arbete med nya byrån.
Trots att den blev klar för några dagar sen, har jag haft lite annat i vägen.
Men nu ska jag äntligen visa er hur förra veckan såg ut ♥
.
Tack och lov så var ytan så pass bra att jag slapp slipa.
Pga dofter började jag med att noga torka av med vatten och ättika. 
Av samma anledning valde jag att betsa även underredet.
När det torkat så var det bara på med möbeltassar och resa byrån för resten.
Två lager av bets i mörk ek och två strykningar klarlack på ovan skivan.
Eftersom man ska ställa prydnadssaker där, så bör den skyddas.
De fula handtagen kommer ersättas med några passande knoppar framöver.
Har dock inte hittat några ännu, så får stå utan tills vidare.
Men visst blev det väl en rejäl skillnad på för- och efter resultatet?!
.
Med byrån på plats i sovrummet, kan man börja inreda.
Nu kunde mitt fina afrikanska smyckeskrin en plats i hemmet också.
Ni vet det i trä med en elefant på, som jag köpte på. Cypern.
Vilket upplyft hemmet fått nu på senare! .Self five. till mig alltså ♥
.
Har inte fyllt lådorna ännu. Det är sådant jag får göra när jag kommer hem.
För i morgon reser jag äntligen iväg och är borta några dagar ♥

2 kommentarer:

K N sa...

Har du haft 'pojkvän' under de senaste typ fyra åren?
Själv har jag varit singel lika länge

Josefina sa...

Jaha, det förklarar ju varför du raggat på så många andra brudar under våra 4 år..
Förklarar ju också varför jag dessa år aldrig fått någon julklapp eller ens blivit uppvaktad på min födelsedag som andra flickvänner.

Tack för komplimangen på byrån förresten!
Ja inlägget handlade ju om den.