måndag 11 juli 2016

Sjukhuset

Tidigare inlägg
.
Undersökningen jag skrivit om visade på inflammation i tarm.
Jag har nu medicinerats i en månad och idag var det dags för återbesök.
Även om läkaren var ganska säker på sin diagnosställning,
så vill han ändå ta ännu fler prover för att utesluta andra sjukdomar.
Hoppas att han har fel, även om jag tror han bedömt rätt.
Det innebär då att inga botemedel finns. Man får hjälp att leva med det.
.
Orsaken till min fysiska ohälsa är iallafall långvarig stress.
Jag har under en alltför lång tid varit utsatt för ganska grov och stark sådan.
Till slut drabbas då organen och med tiden kan det bli permanent.
Ändrad kost, samt undvika stress sägs vara avgörande.
Läkaren uppmanade mig även att använda cykelhjälm då det inte är 
ovanligt att folk med mitt låga blodtryck, faller ihop och svimmar av yrseln.
Visst, jag känner mig ju faktiskt som en trafikfara ganska ofta,
men så länge jag inte är under inre press, brukar jag ha läget under kontroll.
.
Trots att det stuckit sönder mig även denna veckan,
och läkarbesked inte är vad jag hoppats på, så håller jag humöret uppe.
Stannade till i en mysig trädgård för mellis och harmoni.
Tills solen omvandlades till en tillfällig regnskur som fick mig att ta skydd.
Det blev fint väder igen, men idag håller jag mig undan SM-veckan.
Sitter istället och läser på om hur jag ska hantera min hälsa.

Inga kommentarer: