torsdag 18 februari 2016

"Be nice or go away"

- Ditt fokus blir din verklighet
.
När jag trodde att allt skulle vara klart, var det visst bara början..
Måndagens obehagliga undersökning ledde nämligen till ännu mer utredning.
Att jag förra året hade stunder då jag grät i fosterställning,
och vid tillfällen fick åka in till akuten, börjar alltså få sin förklaring nu.
Vissa prover skulle jag ta hemma, så de lämnade jag igår morse.
Att som sjukskriven komma upp och ge sig ut på vettiga tider är skönt.
Blir dessvärre inte mer djupgående om detta i bloggen, 
men alla läkare verkar eniga om att orsaken är psykisk påfrestning.
Att jag utsatts för långvarig inre stress och stark. hjärtesorg.
Ny oro löser inga problem, så dagens fokus blir därför. - Acceptans ♥
.
.
.
Jag verkar ha fått in rutiner nu, för idag vaknade jag efter 7.
Såg att det snöar och trots mina vårkänslor, fick jag ett leende på läpparna.
Nyckeln bakom lycka är att acceptera sådant vi inte kan påverka.
Jag intog tvättstugan och la mig i ett skönt bad med mitt nybryggda kaffe.
Tror ni inte mitt väckningslarm ringer just då, .haha!
Känns för övrigt skönt att vara uppe och kryssa av de hinder som uppstått.
Papper ska dokumenteras och kommande läkartider får ej krocka..
.
Jag väntas besök av min syster som stannar några dagar.
Så igår kväll la jag potatisskivor i en bunke fylld med grädde och mjölk,
riven gullök och vitlöksklyftor, för att dra in sig över natt.
Ikväll kommer jag förkoka detta innan det blir en krämig gratäng i ugnen.
Serveras sedan med kryddat kött och sallad. .Mums! ♥
Så det blir en lyxkväll tillsammans med syster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att en människa kan göra en annan så illa det förstår ja inte!

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja nu kära dotter är det lugn och ro som du behöver en lång tid framöver , så du blir hel igen
att slippa allt detta ältande som har pågått en lång tid
var rädd om dig nu och ha det så mysigt med syster
Puss och kram <3 <3