onsdag 28 oktober 2015

Familjärt ♥

Tidigare inlägg
.
Då mitt besök hittills spenderats i lilla byn Vinninga,
så uppskattar man att ta sig in till stan och strosa i butiker en stund.
Veckan började på just detta vis. På mammas födelsedag ♥
Finns mycket fint i butikerna, men mest fokus blev på jackor.
Pälsvästen har jag haft ögon på länge. Även fint att ha skinnjackan under.
Kappan kanske kan vara fin då man ska klä upp sig lite mer.
Shoppade inget denna gång, men skönt att komma ut lite faktiskt ♥
.
.
Så var det dags att möta upp syster utanför restaurangen.
Mamma ville som sagt ta med oss ut och äta på hennes födelsedag.
Stod emellan tre olika rätter som lät väldigt smarriga,
men jag valde till slut kycklingfilé med mozzarella, dragonaioli,
grönsaker som var typ frästa på nått riktigt gott vis och klyftpotatis till.
Inte alls vill vill jag utlova! Äter det gärna igen ♥
Riktigt trevligt att gå ut tillsammans så här, måste jag säga ♥
(Det är syrrans nya glasögon jag provar btw)
.
.
Istället för efterrätt på restaurangen, beslöt vi oss för en kvällsfika
hemma hos mamma istället. Syster hämtade upp sin goda banankaka på vägen.
Så bjöds det givetvis på lite humor till kaffet också . *hihi*
Mammas födelsedag blev trevlig för oss alla ♥
Dagen avslutades med att jag fotografera henne med blixt.
Hade jag stannat längre på besök, hade jag velat ta höstfoton ute också.
Finns ett riktigt fint ställe i närheten, med en vacker allé.
.
.
.
Tisdag, och sista dagen innan jag reser hemåt Norrköping igen.
Mormor och morfar ville ha hem oss till sig på våfflor.
Riktigt trevligt att slå ihop oss för lite kvalitetstid då och då ♥
.............................................. (Ser lite ut som en adventsstake, men det är det inte)
.
.
.
Tisdagen innebar också att fullmånen var total.
Vacker med mystiska molnslöjor, lös den över lilla byn uti höstmörkret.
Även utanför mammas hus, spred sig höstmystik och stämning.
Visst finns det vackra sidor med denna årstid, trots allt ♥
.
.
.
Så blev det onsdag till slut. Dagen för hemresan...
Är just nu ensam med Alwin och förut tog vi en höstlig promenad.
En känsla av vemod sprider sig mer och mer inom mig.
Väl hemma så kommer jag kastas tillbaka in i vardagen direkt. 
Redan imorn är det nya samtal inbokat på schemat...
Har precis stängt av mobilen för att lugna mitt sinne.
I skrivande stund tränger sig solen fram från den tjockmulna himlen.
Tänker nu ta med mig Alwin ut i trädgården och leka en stund.
När mamma kommer hem, ska vi åka till Skövde.
Vi har bestämt att gå i några butiker där, innan tåget går ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så fina foton och det har vart jätte trevligt att ha haft dig hemma <3 <3
pöss och kram