söndag 4 oktober 2015

★ Behind the scenes

I brist på annat, tänkte jag istället berätta mer om Förra helgen.
Efter Thorsten Flinck's konsert förra fredagen,
så gick jag ner till logen för att överraska med min närvaro.
Det har ju nu gått några månader sedan sist.
Blev även lite allmänt mingel med dessa trevliga människor,
som höll sig kvar i teaterlokalen en stund efteråt.
En lugn, men mycket trevlig kväll bland bra folk, helt enkelt.
.
När det sedan blev dags att runda av och bege mig hemåt
så frågade Thorsten om jag vill komma lite tidigare i morgon,
för att ta en sen-lunch med honom här på Arbis. Catch up liksom.
Jag kom dock iväg lite senare än tänkt den lördagseftermiddagen
och väl framme på Arbis så märkte jag att de förberedde Paria för fullt.
Funderade på att komma tillbaka senare för att inte störa,
då jag plötsligt hör mitt namn ropas från scenen:
.
"Josefina! Hej, kommer du hit lite?
Jag hinner inte prata, men du får gärna hjälpa till om du vill?"
Ja, att Flinck har ögon i nacken är ännu en gång uppenbart.
Jag höll mig nämligen ganska diskret för att inte märkas av.
När han ropade på mig från scenen så jag var inte ens inom synhåll.
.
"Om jag ber dig om något, vill du göra det då? Är det okej?"
Thorsten frågade om jag vill hjälpa till att förbereda inför kvällens Paria.
Scenografi och rekvisita ska på plats. Vi alla hjälptes åt.
Jag blev även en gnutta skripta kan man säga. Såsom att förmedla reptider
till de övriga arbetarna, samt hämta Thorsten i logen 1 minut innan...
Loge och scen - Tog dessvärre inte många fler behind the scenes -foton
.
.
.
Jag hjälpte även till lite under föreställningens gång.
Mindre assistansuppgifter, samt "släcka ner" en scen då Thorsten reser sig.
Hur dessa två publikkvällar gick, kan ni läsa i min recension.
Vi kände oss iallafall nöjda och även denna kväll blev det lite eftermingel.
Någon öl, men inte mer än så. Prat och gemenskap liksom.
En rakt igenom bra helg som jag är tacksam för ♥
.
På något vis drogs jag tillbaka till tiden på Skandiateatern.
När man assisterade och skulle hinna allt innan publikinsläppet.
En småstressig tid, men otroligt givande och utvecklande.
Livet på en teater, där Ingen kväll var den andra lik.
Att jobba med Thorsten förra helgen, fick mig att minnas detta.
En tid som jag ju saknat. Ett jobb jag ju kan ha Igen.
Nu kanske jag vet vad jag vill jobba med. Iallafall börja med?
Ja, dessa tankar är några av de som präglat min vecka.
.
Doften av rökelse hänger sig kvar här hemma denna kväll.
Ljusen håller på att slockna runtomkring mig.
Det blev en skaplig oktoberdag trots allt. Just nu känns det bra.
Med fantastiska filmen What's love got to do with it på tvn,
tänker jag stänga ner för ikväll. God natt mina läsare ♥