onsdag 19 augusti 2015

Utflykt ♥


Klockan stod på 8.30, men pga drömmar vaknade jag innan.
Verkligheten jag vaknade till blev snabbt en hård kamp 
med ångest och tårar, där orsaken ännu en gång var skriverier.
Hur mycket mer skit ska jag behöva ta?!...
Älta massa gammal skit, utan att se vad fan man själv utsatt Mig för.
.
På Dr Phil i veckan var det en man som hade en stor osäkerhet
till sin kvinna. Svårt med tillit och ständigt misstänksam.
Hon ljuger .-. Hon har vart otrogen .-Hon ska erkänna.
Tre meningar han envisades med att upprepa.
Den röda tråden var dock kränkningar som helt enkelt sänkte henne.
Han var arg och bitter. Hon var chanslös och grät förtvivlat.
Tills slut sa Dr Phil: Nu är det så att hon är inte skyldig till dina påståenden,
och även om hon Skulle va det, så är din reaktion Mycket fel!
Min poäng är också den sista meningen ovan.
.
Nåja. På nyhetsmorgon idag pratade de så klart om mobbing.
Största orsaken till självmord är pga just det, och dessa självmord ökar.
 Hårda, förminskande ord som alltså plågar så pass..
.
.
.
Hur som helst så samlade jag mig från min tuffa morgon,
och kom ändå ut i solen framåt eftermiddagen. *self five* ♥
Idag drogs jag mot Himmelstalund och för säkert första gången
packade jag ner lite i en ryggsäck, såsom filt, vatten, kaffe, babywipes, 
shorts, systemkamera och så köpte jag mariekex på vägen också. 
Brukar nämligen åka ut tomhänt när jag är ensam.
.
Vid 15 var jag vid Brunnssalongen och stannade till en stund.
Jag drogs inte till Himmelstalundsfältet, som jag trodde var målet.
Något sa mig att jag ska upp på berget, ovanför rastgården.
Som också visade sig vara slutändan av kyrkogården,
vars staket var precis intill mig. Kanske därför det kändes så fridfullt ツ
.
Iallafall en vacker plats med klippor och vildvuxet på ett fint sätt,
med blommor, fjärilar, trollsländor, syrsor... ♥
Jag la ut min picknick filt och bytte snabbt om till shortsen.
Nedanför berget kunde jag höra glada hundar skälla i rastgården.
Några hundägare passerade mig även uppe på berget.
Trevliga människor allihop, men märkligt nog Ingen östgöte alls!
En pratade amerikanska och resten hade helt annan svensk dialekt.
What are the odds?! Även Min dialekt råkade snubbla fram lite extra.
.
.
Nåja, ett för övrigt ganska privat och mysigt berg var det allt.
Herregud vad många gäss det flög över mig för övrigt då..
Emellanåt vandrade jag runt och fotade lite... ♥
(Klicka på foton för att förstora) .............
.
.
Klockan passerade 18 och solen sänkte sig alltmer...
Jag kände mig nöjd och valde att packa ihop, för en hemfärd i lugn och ro.
Började uppskatta omgivningen och kameran åkte fram igen...
Ganska vackert centrum i denna stan ändå.
En promenad kan bli väldigt rogivande, även centralt ♥
.
.
Vet inte varför jag drogs till "kyrkogårdsberget" idag, 
och inte heller vad som hände, men någonting har faktiskt Lättat.
Av någon märklig anledning känner jag mig faktiskt lite glad! ♥
En känsla jag inte känt på ett litet tag, måste jag erkänna.
Har faktiskt även tänt mina ljus och rökelse här hemma ikväll.
Något jag på senare inte brytt mig alls om att göra.
Vad som än hände, så är jag tacksam för att jag fått Lätta för en stund!
Så fick jag äntligen ta vara på solen också, utan tårar! ♥
.
.
.
.
Fast, hmm....
Dagen verkar dock sluta lite som den började.
På tvn är en dokumentär om mobbing. Som framförallt gäller hårda ord.
"Words can kill" säger anhöriga till självmord. Andra barn berättar:
"If I kill myself, I don't have to deal with this everyday".
.
Så hann jag läsa lite annat också då...
Hastig vändning av humör. Stora bokstäver och avsked (igen).
Givetvis baserat på gammalt och antingen handlar det om 
vad Jag gör för fel, eller vad Andra gör för fel...
De lögner och svek Jag utsätts för, ska dock aldrig nämnas.
Svårt att hinna tömma min bägare när den ska fyllas på hela tiden.
Så nu vill jag dock njuta en stund av en faktiskt bra dag ♥
Då hinner jag också tänka, innan jag agerar.
Tacksamhet - Grundsten att attrahera mer av det man Vill Ha.
.
Attraktionslagen (The secret)


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Vad trevligt Du behöver naturen nu <3 <3
Pöss